ترفند شركت های دخانیات برای جلب نظر جوانان

ترفند شركت های دخانیات برای جلب نظر جوانان

پاراسول: شركت های دخانیات با استفاده از روش های مختلف و صرف مبالغ هنگفت تلاش می كنند جوانان را متقاعد كنند كه استعمال دخانیات جذاب است. بازاریابی در بین جوانان نتیجه بخش است چون كه آنها نسبت به پیام های مشوق استعمال دخانیات صدمه پذیرند.



به گزارش پاراسول به نقل از ایسنا، ترفندهای زیادی برای جلب نظر نوجوانان و جوانان به مصرف سیگار وجود دارد. یكی از این موارد پایین نگه داشتن قیمت سیگار است؛ شركت های دخانیات با پایین نگهداشتن قیمت با استفاده از كالابرگ و خدمات تبلیغاتی، مشتریان را قادر به خرید محصولات خود می كنند. آنها قیمت را طوری تنظیم می كنند كه نوجوانان هم توانایی خرید این محصولات را داشته باشند. در سال ۲۰۰۸ تولیدكنندگان دخانیات نزدیك به ۱۰ میلیارددلار را صرف بازاریابی محصولات خود كردند. بخش عمده این مخارج برای پایین نگهداشتن قیمت با استفاده از كالابرگ و تسهیلات فروش صرف شد. همین طور سازندگان تنباكوهای بدون دود ۵۴۷ میلیون دلار از بودجه بازاریابی را برای پایین نگهداشتن قیمت هزینه كردند.

یكی دیگر از این روش ها تسهیل روش خرید محصول است. قوانین در فروش حضوری دخانیات به نوجوانان محدودیت تولید می كند، اما در اینترنت و به صورت آنلاین نظارت كمتری وجود دارد. علاوه بر آن طراحی محصول مطابق خواست جوانان هم می تواند در جلب نظر آن ها موثر باشد. سیگارهای خوشایند افراد سیگاری جدید، اغلب نرم تر و خفیف تر با طعم و مزه بهتر و كاهش واكنش های فیزیكی بدن به دود سیگار است. در حالیكه سیگار طعم دار هم اكنون ممنوع می باشد، این صنعت هنوز از طعم دهنده های میوه ای و سایر طعم دهنده های مورد علاقه نوجوانان در خیلی از سیگارها استفاده می نماید.

این سیگارها نسبت به سایر محصولات برای جوانان خوشایندتر است. خیلی از این سیگارهای كوچك دقیقا مشابه سیگارهای معمولی اند، فقط پوششی تیره تر دارند. خیلی از تنباكوها هم طعم دار هستند. این تنباكوها شامل انواع جویدنی و استنشاقی و حل شدنی هستند. تمام انواع این محصولات می توانند سبب مشكلات جدی برای سلامتی مانند اعتیاد به نیكوتین وتمایل به سیگاری شدن شوند. شركت های دخانیات هنوز به دنبال روش های مختلف برای ساخت انواع سیگار با طعم های ملایم تر هستند.

بسته بندی و تولید بسته های خوشایند هم تاثیر بصری زیادی روی نوجوانان و جوانان دارد. كاربران بیشتر به سراغ برندهای معین با كیفیت مطمئن می روند. نوشته های روی بسته بندی به باور غلطی مانند كاهش وزن با سیگار تاكید دارند. پیش از ممنوعیت استفاده از بعضی لغات روی بسته های سیگار، كلماتی مانند ملایم، سبك یا قطران كم پیشنهاداتی برای ایمن نشان دادن سیگار بودند. مطالعات نشان داده است افراد سیگاری تمایل دارند سیگارهایی با بسته بندی در رنگ های روشن را سبك تر و ایمن تر از سیگارهایی با بسته بندی در رنگ های تیره در نظر بگیرند؛ حتی اگر محتویات هر دو بسته، سیگارهایی كاملا یكسان باشند.

عرضه دخانیات به صورت خرده فروشی راهكار دیگری ازشركت های دخانیات است. شركت های دخانیات از ابزارهای مختلفی برای بازاریابی و تبلیغات در فروشگاه های عرضه محصولات خود استفاده می نمایند. حتی مكان هایی كه محصولات دخانی در آنجا به فروش می رسد می توانند بر مصرف دخانیات توسط جوانان تاثیر داشته باشند؛ برای مثال سیگار در فروشگاه های بزرگ بیشتر از سایر انواع فروشگاه ها به فروش می رسد. ۷۰ درصد نوجوانان حداقل یك بار در هفته از فروشگاه های بزرگ سیگار می خرند؛ مكانی كه نوجوانان با احتمال بیشتری با پیام های مروج مصرف سیگار روبرو می شوند. برای سال های زیادی صنعت دخانیات به فروشندگان پاداش مالی و تخفیف هایی در صورت فروش مقدار بالایی از تولیدات پیشنهاد داده است.

بنابر اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، صنعت دخانیات برای افزایش ارزش محصولات خود در نظر نوجوانان از رسانه ها استفاده می نماید. بیشتر شركت های دخانیات از شبكه های اینترنتی برای ارتقای محصولات خود استفاده می نمایند. خیلی از جوامع هم برای پیشگیری از استعمال دخانیات توسط جوانان برنامه هایی دارند كه موثرترین آنها تركیبی از چند عامل اصلی مانند برنامه های درسی در مدارس، اجرای سیاست ها، ترغیب افراد در محیط كار، خانه، مدرسه، مراكز بهداشتی و اماكن عمومی است. همینطور ثابت شده است كه كمپین رسانه های جمعی ضد مصرف دخانیات به خصوص در تلویزیون، برای كمك به پیشگیری موثر است؛ چون نوجوانان به تبلیغاتی كه احساسات منفی تولید می كنند، بیشتر پاسخ می دهند.




1396/12/24
17:47:22
5.0 / 5
4419
تگهای خبر: بهداشت , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
پاراسل
parasol.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پاراسول محفوظ است

پاراسل پاراسول

پاراسل همان چتر آفتابی است