۱۰ پیشنهاد به منظور زندگی سالم بعد از ۶۰ سالگی

۱۰ پیشنهاد به منظور زندگی سالم بعد از ۶۰ سالگی

به گزارش پاراسول امكان دارد روی آوردن به یك الگوی زندگی سالم و ترك سبك زندگی ناسالم بخصوص برای افراد بالای ۶۰ سال بسیار دشوار به نظر برسد.


به گزارش پاراسول به نقل از ایسنا، پروفسور "دانا كینگ"، رئیس بخش پزشكی خانواده دانشگاه ویرجینیای غربی با اشاره به مطالعه ای در سال ۲۰۱۷ میلادی كه میزان سبك زندگی سالم را میان بازنشستگان و سالمندان با میانسالان و افرادی كه هنوز كار می كنند، مقایسه كرده بود، اظهار نمود: بیشتر سالمندان و بازنشستگان تمایلی به پیروی از سبك زندگی سالم و رعایت سفارش های سلامتی در سنین بالا ندارند.
در این مقاله به نقل از "سی ان ان" با سه متخصص و پزشك برجسته در مورد اینكه چگونه می توان سالمندان را به پذیرش سبك زندگی سالم ترغیب كرد گفتگو شده است.
دكتر كینگ با اشاره به اینكه افراد برای وضعیت مالی خود در دوران بازنشستگی برنامه ریزی می كنند اما برای وضعیت مناسب سلامتی خود برنامه ای ندارند، به همراه چند متخصص دیگر پیروی از نكات زیر را برای سلامت بهتر سالمندان پیشنهاد كرد:
۱) یك جفت كفش ورزشی عالی بخرید: یك جفت كفش ورزشی مناسب برای پیاده روی بخرید. ابتدا با پیاده روی در حومه خانه شروع كنید. سپس آنرا به پیاده روی نیم ساعته سه روز در هفته افزایش دهید یا هدف خویش را با افزایش ۱۰ درصدی مسیر پیاده روی خود در هر هفته دنبال كنید.
۲) تمرین تعادل كنید: بهترین راه برای پیشگیری از افتادن ها و زمین خوردن ها تمرین حفظ تعادل است. تلاش كنید برای ۳۰ ثانیه با چشمان بسته روی یك پا بایستید.
۳) صبحانه خویش را اصلاح كنید: از خوردن قهوه و شیرینی به جای صبحانه خودداری كنید. می توان یك اسموتی خانگی و تلفیقی از موز، میوه های فصلی، شیر بادام و پودرهای پروتئینی یا كیك های پروتئینی بدون قند را برای صبحانه جایگزین كرد. هم چنین قند و شكر را از تمامی وعده های غذایی خود حذف و به جای مصرف نوشابه از آب گازدار استفاده كنید.
۴) استرس را عاقلانه حذف كنید: برای مدیریت استرس خود راه هایی به جز خوردن غذا، استعمال دخانیات و نوشیدن الكل پیدا كنید. برنامه های زیادی برای تمدد اعصاب و مدیتیشن وجود دارد كه می توانید روی تلفن همراه خود نصب كرده و حتی به مدت ۱۰ دقیقه به آنها گوش دهید.
۵) ورزش های مقاومتی را تمرین كنید: برای توقف از دست دادن حجم عضلات ورزش های مقاومتی را با بلند كردن دمبل و هالتر انجام دهید، چون كه در صورتیكه از عضلات استفاده نكنید به مرور از بین خواهند رفت.
۶) تمرین "بشین پاشو" انجام دهید: افراد سالخورده باید به صورت منظم تمرین های بشین پاشو را انجام دهند، چون كه در صورتیكه این تمرین ها را انجام ندهند، بعد از مدتی دیگر قادر به راحت بلند شدن از روی زمین نخواهند بود.
۷) سرعت خویش را به چالش بكشید: بر خلاف تصور عمومی باید اظهار داشت كه سالمندان هم به ورزش هایی نیاز دارند كه سرعت و شدت داشته باشند. بیشتر مردم حتی به فكر سرعت برای سلامت خود نیستند. اما باید به فكر ورزش هایی بود كه علاوه بر قدرت، سرعت شما را هم به چالش بكشد. تنیس جزو آن دسته از ورزش هایی است كه هر دوی این شاخص ها را درگیر كرده و بنابراین انجام آن در سنین بالا می تواند مفید واقع شود.
۸) خویش را باور داشته باشید: یك سالمند ۷۱ ساله از تجربیات خود در مورد مواجه با عدم اعتماد به نفس و افسردگی بعد از چندین واقعه ناگوار می گوید كه برای درمان حال خود به مشاور مراجعه نموده است. او تاكید دارد اولین فردی كه باید به آن باور داشته باشید خودتان هستید، چون كه مردم دوست دارند بیشتر با افراد با اعتماد به نفس معاشرت داشته باشند.
۹) درگیر یك پروژه شوید: یك پروژه كه برای شما مفهوم خاصی دارد، انتخاب كنید. یك سالمند در این مورد می گوید كه در سنین بازنشستگیِ خود، آغاز به نوشتن یك كتاب كرده است، هر چند قبل از آن تجربه نویسندگی نداشته است. او هم اكنون در حال نوشتن كتاب سوم خود با نام "توی جدید بعد از ۶۵ سالگی" است كه سفارش هایی پرارزش به افراد سالمند كرده و الهام بخش آنان است. انجام پروژه ای جدید در سن بالا مانند به واقعیت رساندن یك رویا است.
۱۰) خودسازی و تزكیه نفس را بپذیرید: برخی سبك زندگی سالم را یك امر مادام العمر می دانند، چون كه پیروی از یك سبك زندگی سالم نیازمند یادگیری مداوم و تزكیه نفس است. می توانید در كلاس های آموزشی كه برای سالمندان وجود دارد ثبت نام نمایید. باید توجه كرد سبك زندگی سالم امری تنها جسمی نیست و به تمرین های ذهنی هم نیاز دارد.



1397/11/25
22:37:34
5.0 / 5
95
تگهای خبر: آب , پزشك , ثبت نام , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
پاراسل
parasol.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پاراسول محفوظ است

پاراسل پاراسول

پاراسل همان چتر آفتابی است