سفارش های غذایی برای زنان بالای ۴۰ سال

سفارش های غذایی برای زنان بالای ۴۰ سال

پاراسول: سپس ۴۰ سالگی بدن زنان تغییرات زیادی می كند و مشكلات متابولیسمی و هورمونی در این زمان افزایش می یابد و از همین رو توجه به سلامت در این دوره اهمیت خاصی دارد.


به گزارش پاراسول به نقل از ایسنا، با افزایش سن تراكم استخوان ها كاهش یافته و موجب بروز مشكلاتی مانند سختی در راه رفتن، شكنندگی، ورم، درد مفاصل و دیگر مشكلات می شود.
در ادامه برخی سفارش های تغذیه ای برای حفظ سلامت زنان بالای ۴۰ سال آورده شده است:
آب: كاهش سطح هورمون استروژن یكی از علل اصلی یائسگی است كه علائم خیلی از جمله خشكی پوست را به همراه دارد. به همین علت باید روزانه هشت لیوان آب بنوشید تا رطوبت و زیبایی پوست خودرا حفظ كنید. مصرف آب كافی هم چنین به كاهش نفخ باز كمك می نماید.
كلسیم: كلسیم یك ماده معدنی بسیار ضروری برای سلامت استخوان ها است. پس از ۴۰ سالگی، تراكم استخوان ها به سبب تغییرات هورمونی كاسته می شود. پزشكان سفارش می كنند برای اجتناب از این مشكلات محصولات لبنی را به رژیم غذایی خود اضافه كنید. برای این منظور خوردن تخم مرغ، كشك، پنیر، شیر و دیگر محصولات لبنی به شدت سفارش می شود.
ویتامین D: ویتامین D برای بدن لازم است و به آن كمك می نماید تا كلسیم لازم را جذب نماید. بااینكه همه می دانیم می توان ویتامین D را بوسیله نور خورشید جذب كرد اما خوردن ماهی تن، تخم مرغ و گوشت باز برای دریافت ویتامین D لازم بدن سفارش می شود.
میوه ها و سبزیجات: میوه ها و سبزیجات همیشه برای سلامت شما مفید هستند. از آن جایی كه متابولیسم بدن با افزایش سن كاسته می شود برای پیشگیری از افزایش وزن باید اهتمام كنید غذاهایی با كالری كمتر و فیبر بیشتر مصرف كنید.
آهن: بیشتر زنان از مشكل كمبود آهن رنج می برند و زنان بالای ۴۰ سال باز به احتمال بیشتری با این مشكل دست و پنجه نرم می كنند. بهتر است غذاهای سرشار از آهن را به رژیم غذایی خود اضافه كنید تا از هر گونه مشكل ناشی از فقر آهن در امان بمانید.
بذر كتان: بذر كتان منبعی غنی از امگا ۳ بوده و برای سلامت زنان بسیار مفید می باشد. این ماده غذایی هم چنین به حفظ تعادل سطوح استروژن شما كمك كرده و برای حفظ سلامت عروق خونی مفید می باشد.
بنا بر گزارش سایت تخصصی مِدهاوس كال، حفظ سلامت زنان سپس چهل سالگی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و زنان باید در این دوره بیشتر مراقب حفظ تناسب اندام خود و انجام فعالیت های بدنی مناسب باشند.



1397/12/27
13:42:01
5.0 / 5
26
تگهای خبر: آب , پزشك , رژیم غذایی , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
پاراسل
parasol.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پاراسول محفوظ است

پاراسل پاراسول

پاراسل همان چتر آفتابی است