در گزارش پاراسول مطرح شد؛

اضطراب و استرس مادر تمام مشكلات روحی و روانی

اضطراب و استرس مادر تمام مشكلات روحی و روانی

به گزارش پاراسول یك روانشناس، اظهار داشت: اضطراب و استرس، پایه و مادر تمام مشكلات روحی و روانی است در حالیكه امروزه این تكانش امری عادی و فراگیر شده و خود مراقبتی در مقابل استرس باید فرهنگ سازی شود.


نگار فولادی، در گفتگو با خبرنگار مهر، تصریح کرد: برای رسیدن به آرامش، بهتر است عواملی را که باعث ناآرامی روانی می شوند، بشناسیم. چون که استرس امروزه به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی انسان ها تبدیل گشته که انکار و یا فرار از آن، مشکلی را حل نمی نماید. وی خاطرنشان کرد: استرس، واکنش طبیعی بدن در مواجهه با خطر به حساب می آید که وجود سطح معینی از آن نه تنها برای عملکرد مناسب اشخاص، صدمه زا نیست، بلکه در مواردی برای حیات لازم است و باعث پویایی و تلاش سازنده افراد می شود. زمانی که استرس از حد مجاز فراتر رود و در عملکرد مطلوب فرد اختلال ایجاد کند، دردسرآفرین بشمار می رود. در مقابل برخی شرایط تنش زای که قابل تغییر به نظر نمی رسند، استرس های درمان نشده، می توانند صدمات جبران ناپذیری با خود به همراه داشته باشند. این روانشناس و هیپنوتراپیست اضافه کرد: استرس علاوه بر تأثیراتی که بر روان و رفتار فرد داشته و باعث بروز اختلالات روانشناختی نظیر اضطراب، افسردگی و ترس می شود، گاهی تاثیرات جبران ناپذیری بر سلامت جسمانی افراد می گذارد و باعث ایجاد انواع بیماری های جسمانی همچون بیماری های قلبی عروقی، فشار خون، افزایش احتمال بروز حملات قلبی و مغزی، سردردها و میگرن، بیماری های پوستی از قبیل (حساسیت ها، آکنه، خارش، اگزما)، بیماری های گوارشی نظیر التهاب، زخم معده، سندروم روده تحریک پذیر، حالت تهوع، بی اشتهایی عصبی، پرخوری عصبی و ضعف سیستم ایمنی، التهاب مفاصل، چاقی، لاغری، بی خوابی و کابوس های شبانه، ریزش مو، دندان سابی، خستگی و عدم تمرکز می شود. وی افزود: استرس در افراد از موارد متفاوتی ناشی می شود و به علت تفاوت های فردی، برخوردی که هر فرد در مواجهه با رویدادهای تنش زا دارد، می تواند متفاوت از بقیه باشد. برخی در مقابل یک رویداد تنش زا، گرفتار اختلالات وخیم روانی و جسمانی می شوند، در حالیکه اشخاص دیگر با همان شرایط و رویداد، استرس کمی را تجربه کرده و یا حتی آنرا موقعیتی برای رشد خود می یابند. برخی برای فرار از استرس، به مصرف سیگار، الکل، مواد مخدر پناه می برند که نه تنها استرس و مشکلی را حل نمی کنند، بلکه مشکلات بزرگ تری را هم به دنبال دارند. فولادی تصریح کرد: تنفس های عمیق دیافراگمی در شرایط تنش، برای آرام سازی بدن بسیار کمک کننده هستند. ورزش، صحبت کردن با دیگران و معاشرت با خانواده و دوستان، گردش در طبیعت، چاره اندیشی و برنامه ریزی صحیح برای مسائلی که ذهن را درگیر استرس کرده، همچنین انجام فعالیتهای هنری و شادی بخش در مقابل استرس حمایت کننده هستند. اگر همچنان آثار استرس باقی بود، اساسی ترین برخورد با آن، کمک گرفتن از متخصصین روانشناس و روانپزشک، به منظور درمان و یادگیری مهارت مدیریت استرس است. آنها به منظور کاهش استرس، از روش ها و رویکردهای روانشناختی متنوع و موثری همچون هیپنوتیزم، درمان های شناختی-رفتاری، ذهن آگاهی، به همراه آموزش روش های خود هیپنوتیزم، ریلکسیشن استفاده می نمایند. وی ادامه داد: به علت گستردگی اثراتی که استرس و بیماری های ناشی از آن در سلامت روان و جسم افراد جامعه دارد، پیشگیری، درمان و آموزش مدیریت استرس اهمیت به سزایی دارد.


منبع:

1399/04/04
11:44:38
5.0 / 5
79
تگهای خبر: آموزش , بیماری , پزشك , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
پاراسل
parasol.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پاراسول محفوظ است

پاراسل پاراسول

پاراسل همان چتر آفتابی است