محققان می گویند؛

برنامه آموزشی پس از مدرسه به سلامت روان نوجوانان لطمه می رساند

برنامه آموزشی پس از مدرسه به سلامت روان نوجوانان لطمه می رساند

پاراسول: یک مطالعه جدید نشان میدهد کارهای گوناگون پس از مدرسه برای سلامت روان دانش آموزان مضر است.



به گزارش پاراسول به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، پژوهشگران همین طور دریافتند که این کارهای گوناگون پس از مدرسه نظیر تدریس خصوصی، کلاس های ورزشی، و حتی تکالیف زیاد مدرسه، بعید است که برای دانش آموزان مفید باشد.
«کارولینا کائتانو»، محقق ارشد و استادیار اقتصاد در کالج تجاری دانشگاه جورجیا، اظهار داشت: «بسیاری از مردم فکر می کنند زمان بیشتر مطالعه یا تدریس خصوصی منجر به نمرات بهتر می شود، اما مطالعه جدید نشان میدهد که اینطور نیست.»
کائتانو در بیانیه خبری دانشگاه اظهار داشت: «ما دریافتیم که تأثیر کارهای اضافی بر مهارت های شناختی، اساساً صفر است. و آن چه شگفت آورتر است این است که این فعالیت ها بر مهارت های غیرشناختی کودک تأثیر منفی دارد.»
کائتانو اظهار داشت: «به عبارت دیگر، آموزش های اضافی موجب می شود دانش آموزان دبیرستانی توانایی های اجتماعی و عاطفی همچون آرامش، کنترل عاطفی، انعطاف پذیری و ارتباطات را از دست بدهند.»
به گفته پژوهشگران، در ابتدا، یک ساعت بیشتر مطالعه، تدریس خصوصی یا کارهای گروهی به دانش آموزان کمک می نماید تا عملکرد تحصیلی خودرا بهبود بخشند.
کائتانو اظهار داشت: «اما هر چه دانش آموز زمان بیشتری را صرف یادگیری بیشتر کند، زمان کمتری برای استراحت، معاشرت آزادانه یا خواب دارد؛ کارهایی که برای مهارت های زندگی و حفظ دانش باارزش هستند.»
وی در ادامه اضافه کرد: «کمبود خواب و استرس می تواند موجب شود دانش آموزان هر گونه دستاورد علمی یا اجتماعی را که ممکنست بوسیله کارهای اضافی به دست آوردند، از دست بدهند.»
کائتانو اظهار داشت: «در نهایت، یک برنامه مملو از آموزش های اضافی می تواند موجب شود که بچه های پراسترس در نتیجه طولانی شدن بیش از اندازه، از اضطراب و افسردگی رنج ببرند.»
برای این مطالعه، پژوهشگران داده های دقیق ۴۳۰۰ دانش آموز ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان را تحلیل و بررسی کردند.
این تیم متوجه شد که دانش آموزان دبستانی و راهنمایی در بالای منحنی هستند، به این معنا که آنها با بازدهی منفی از هر گونه فعالیت اضافی مواجهند.
کائتانو اظهار داشت که دانش آموزان دبیرستانی بدترین وضعیت را داشتند، برای اینکه نتیجه منفی از این کلاس های اضافی، در این دوره بیشتر ظاهر شد.
کائتانو اصرار کرد که اجازه دادن به دانش آموزان در بهره گیری از اوقات فراغت بیشتر می تواند به ایجاد نظم عاطفی و انعطاف پذیری آنها کمک نماید.


منبع:

1402/12/26
12:46:01
5.0 / 5
173
تگهای خبر: آموزش , پژوهشگر , زندگی , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱
پاراسل
parasol.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پاراسول محفوظ است

پاراسل پاراسول

پاراسل همان چتر آفتابی است