مدیركل انتقال خون سیستان و بلوچستان:

ذخایر خونی سیستان و بلوچستان تنها نیاز ۲ روز را تأمین می كند

ذخایر خونی سیستان و بلوچستان تنها نیاز ۲ روز را تأمین می كند

به گزارش پاراسول مدیركل انتقال خون سیستان و بلوچستان اظهار نمود: هم اینك ذخایر خونی سیستان و بلوچستان نیاز تنها ۲ روز را تأمین می كند، به همین سبب نیازمند كمك و مساعدت هم استانی های عزیز برای اهدای خون و بالابردن میزان ذخایر خونی هستیم.


به گزارش پاراسول به نقل از ایسنا، خسروی در مورد وضعیت ذخیره خون استان اظهار داشت: تامین خون و فرآورده های آن در استان به علت كاهش ذخیره های خونی و تعداد اهداكنندگان در وضعیت ناخوشایندی قرار دارد. ذخایر مطلوب سیستان و بلوچستان باید بیشتر از پنج تا هفت روز باشد تا بتوانیم به درخواست بیماران پاسخ دهیم.
مدیر كل انتقال خون سیستان و بلوچستان اضافه كرد: با عنایت به گستردگی و پراكندگی منطقه برای حمل و نقل خون و نداشتن دپوی مناسب در هر مركز درمانی در سطح استان با مشكل رو به رو هستیم.
وی بیان كرد: در اسفندماه بیماران تالاسمی به علت تعطیلات ایام نوروز، خون زودتر از موعد و خارج از برنامه دریافت می كنند بنابراین در ایام آخر سال نیاز خونی بیشتر می شود.
خسروی، علت دیگر كمبود خون در این ماه را جراحی های اورژانسی، كاشت باقلا در سیستان و بلوچستان و فابیسم و تصادفات عنوان و خاطرنشان كرد: كاهش مراجعان در اسفندماه برای اهدای خون، زنگ خطر جدی برای سلامت و تأمین خون سالم در سیستان و بلوچستان را به صدا در آورده است.
مدیر كل انتقال خون سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در این ماه امكان خون رسانی از سایر نقاط كشور هم بسیار كم است چون در شبكه خون رسانی كشور امكان كمك رسانی به دلیل آمادگی برای حوادث غیرمترقبه وجود ندارد و تنها برای موارد خیلی اورژانسی خون ارسال می شود.
وی اظهار نمود: مشكل كمبود خون در سیستان و بلوچستان جدی است در همین راستا از شهروندان درخواست داریم برای اهدای خون به پایگاه های انتقال خون رجوع كنند.
به گزارش پاراسول به نقل از ایسنا، دوره آموزشی استقرار اصول GMP ( آشنایی با استانداردهای سازمان جهانی بهداشت) با شركت ۱۰ نفر از كاركنان انتقال خون افغانستان در زاهدان برگزار گردید. شركت كنندگان در این دوره ده روزه، با تجهیزات آزمایشگاهی و خونگیری آشنا شدند و آموزش های تخصصی را بصورت نظریه و عملی فرا گرفتند.
امینی، معاون سازمان انتقال خون كشور هم اظهار داشت: در دو دهه اخیر سازمان انتقال خون ایران بعنوان همكار سازمان جهانی بهداشت معرفی شده است و بر این اساس باید سرویس های آموزشی و پژوهشی را برای كشورهای منطقه داشته باشیم. سازمان انتقال خون سیستان وبلوچستان هم بعنوان یك سازمان انتقال خون موفق در كشور شناخته شده است.



1397/12/16
13:14:18
5.0 / 5
4648
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , جراحی , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
پاراسل
parasol.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پاراسول محفوظ است

پاراسل پاراسول

پاراسل همان چتر آفتابی است