نشست خبری سخنگوی وزارت بهداشت؛

تعیین تكلیف تعرفه ها به نظام پزشكی محول شد

تعیین تكلیف تعرفه ها به نظام پزشكی محول شد

پاراسول: سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به مشكلات تعرفه ای كه برای برخی رشته های پزشكی وجود دارد اظهار داشت: وزارت بهداشت تصمیم گرفت تعیین تكلیف تعرفه ها را به سازمان نظام پزشكی محول كند.



به گزارش پاراسول به نقل از مهر، دكتر ایرج حریرچی در نشست خبری روز دوشنبه پیرامون اعتراضات برخی رشته های پزشكی همچون رادیولوژیست ها به تعرفه های سال ۹۶ تصریح كرد: وزارت بهداشت تصمیم گرفت تعیین تكلیف تعرفه ها را به سازمان نظام پزشكی منتقل كند.
وی اضافه كرد: مقرر است تعرفه ها با عنایت به اعتبارات موجود و نظرات كارشناسی از انجمن های علمی در سازمان نظام پزشكی مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.
حریرچی با عنوان این مطلب كه دولت بر مبنای قانون منابع و مصارف نسبت به تعیین تعرفه ها اقدام می كند، تصریح كرد: وظیفه شورای عالی بیمه فقط بررسی تعرفه ها و ارسال آن به دولت برای تصویب است.
وی در ادامه به مبحث كاهش صدمه ها اشاره كرد و اظهار داشت: اعتیاد یكی از صدمه های اجتماعی مهم است كه درصد قابل توجهی از خانواده ها را درگیر خود كرده است.
سخنگوی وزارت بهداشت اضافه كرد: از همین رو ۷۸۶ هزار و ۳۷۴ نفر از افراد معتاد در مراكز غیردولتی تحت پوشش خدمات ترك اعتیاد وزارت بهداشت قرار دارند.
حریرچی به مبحث پرونده الكترونیك سلامت اشاره كرد و اظهار داشت: تابحال ۷۵ میلیون و۱۵۰ هزار نفر از مردم یعنی بالغ بر ۹۴ درصد جمعیت كشور در این سامانه دارای پرونده هستند همینطور ۳۵ میلیون نفر از این جمعیت یعنی ۴۷ درصد حداقل یكبار به مراكز ما رجوع و حداقل یكبار بسته خدمتی دریافت كرده اند.
سخنگوی وزارت بهداشت در ارتباط با وضعیت بازار دارویی در كشور اظهار داشت: حداكثر سقف واردات دارویی مشابه تولید داخل ۱۰ درصد مصرف داخلی است.
وی در مورد داروهای OTC (بدون نسخه) تصریح كرد: سهم این نوع از داروها از بازار ۱۶ هزار میلیاردتومانی كشور كمتر از ۱۴۰ میلیون تومان است كه البته كودكان زیر ۱۲ سال از داروهای بدون نسخه مستثنی شده اند.
حریرچی بیان كرد: سیاست وزارت بهداشت و دولت حمایت مالی از مردم در بحث هزینه های سلامت است.
وی با بیان این مطلب كه عمده منابع مربوط به دارو از منابع شركت های بیمه ای و مابه التفاوت یارانه دارو تامین می گردد اظهار داشت: ۸۰ تا ۹۰ درصد خدمات بستری و ۸۰ تا ۹۰ خدمات سرپایی توسط بیمه ها پرداخت می گردد.

1396/09/14
12:32:09
5.0 / 5
4306
تگهای خبر: بهداشت , خدمات , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
پاراسل
parasol.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پاراسول محفوظ است

پاراسل پاراسول

پاراسل همان چتر آفتابی است