آمار جهانی همه گیری كووید-۱۹

نزدیك به 35 هزار نفر قربانی كرونا در جهان

نزدیك به 35 هزار نفر قربانی كرونا در جهان

به گزارش پاراسول روند افزایش شمار مبتلایان همه گیری كروناویروس جدید در جهان متوقف نشده است و این ویروس همچنان قربانی می گیرد.



به گزارش پاراسول به نقل از ایسنا، كروناویروس جدید كه عامل بروز بیماری كووید-۱۹ است، نخستین بار در ماه دسامبر در چین گزارش شد و هم اكنون به ۱۹۹ كشور و منطقه از سراسر جهان گسترش پیدا كرده است.

تا لحظه انتشار این خبر شمار كلی مبتلایان به كووید-۱۹ در جهان ۷۳۵ هزار و ۸۳۳ نفر بوده كه ۳۴ هزار و ۸۴۷ نفر از آنها جان باخته و ۱۵۶ هزار و ۱۴۲ نفر هم بهبود یافته اند.

به طور كلی در جهان ۵۴۴ هزار و ۷۲۵ مورد ابتلای فعال به كروناویروس جدید وجود دارد كه از این میان ۵۱۶ هزار و ۴۳۲ مورد معادل ۹۵ درصد از مبتلایان وضعیت خفیف داشته و تنها ۲۸ هزار و ۲۹۳ مورد معادل ۵ درصد از مبتلایان در وضعیت وخیمی قرار دارند.

ایالات متحده آمریكا با ۱۴۲ هزار و ۷۹۳ مورد مبتلا شدن و ۲۴۹۰ قربانی در صدر لیست مبتلایان جهانی قرار گرفته است. ۴۵۶۲ نفر از مبتلایان این كشور هم بهبود یافته اند.

ایتالیا هم ۹۷ هزار و ۶۸۹ مورد مبتلا شدن به ثبت رسانده كه از این میان ۱۰ هزار و ۷۷۹ نفر جان خویش را از دست داده و ۱۳ هزار و ۳۰ نفر بهبود پیدا كرده اند.

اسپانیا هم با افزایش شمار مبتلایان و ثبت ۸۵ هزار و ۶۸۹ مورد مبتلا شدن از چین در لیست شمار مبتلایان جهانی كرونا پیشی گرفت. تابحال ۷۳۴۰ نفر از مبتلایان این كشور جان خویش را از دست داده و ۱۶ هزار و ۷۸۰ نفر هم بهبود یافته اند.

شمار مبتلایان در چین كه شیوع تا حدود زیادی كنترل شده ۸۱ هزار و ۴۷۰ نفر اعلام شده است. شمار قربانیان و بهبود یافتگان هم در این كشور به ترتیب ۳۳۰۴ و ۷۵ هزار و ۷۰۰ نفر اعلام شده است.

در آلمان هم شمار مبتلایان ۶۲ هزار و ۴۳۵ نفر اعلام شده كه از این تعداد تنها ۵۴۱ نفر جان باخته و ۹۲۱۱ نفر هم بهبود یافته اند.

هم چنین ایران تابحال ابتلای ۴۱ هزار و ۴۹۵ نفر را اعلام نموده است كه از این میان ۲۷۵۷ نفر جان خویش را از دست داده و ۱۳ هزار و ۹۱۱ نفر هم بهبود یافته اند.

فرانسه هم دیگر كشور اروپایی است كه شمار مبتلایان به كروناویروس جدید در آن بالا بوده است. تابحال ۴۰ هزار و ۱۷۴ نفر در این كشور به این ویروس مبتلا شده، ۲۶۰۶ نفر جان باخته و ۷۲۰۲ نفر بهبود پیدا كرده اند.

در انگلیس ۱۹ هزار و ۵۲۲ نفر تابحال به این ویروس مبتلا شده اند كه ۱۲۲۸ نفر از آنها جان باخته و ۱۳۵ نفر هم بهبود یافته اند.

سوئیس با ۱۵ هزار و ۶۹ مبتلا و ۳۱۲ قربانی، بلژیك با ۱۱ هزار و ۸۹۹ مبتلا و ۵۱۳ قربانی و هلند با ۱۰ هزار و ۸۶۶ مبتلا و ۷۷۱ قربانی از كشورهای اروپایی با میزان شیوع گسترده محسوب می شوند.

بنا بر آمارهای سایت "ورلداُمتر"، كره جنوبی با ۹۶۶۱ مبتلا و ۱۵۸ قربانی، تركیه با ۹۲۱۷ مبتلا و ۱۳۱ قربانی، اتریش با ۹۲۰۰ مبتلا و ۱۰۸ قربانی، پرتغال با ۶۴۰۸ مبتلا و ۱۴۰ قربانی و كانادا با ۶۳۲۰ مبتلا و ۶۵ قربانی از دیگر كشورها با میزان شیوع بالای كروناویروس جدید هستند.




1399/01/11
23:38:35
5.0 / 5
2998
تگهای خبر: بیماری , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۱
پاراسل
parasol.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پاراسول محفوظ است

پاراسل پاراسول

پاراسل همان چتر آفتابی است