كاهش محسوس آمار اهدای خون در كشور

كاهش محسوس آمار اهدای خون در كشور

به گزارش پاراسول سخنگوی سازمان انتقال خون با اشاره به اینكه به خاطر انتشار كرونا اهدای خون كاهش پیدا كرده است، اظهار داشت: این درحالیست كه احتیاج به خون و فرآورده های آن در كشور به صورت روزانه است.



به گزارش پاراسول به نقل از ایسنا، دکتر بشیر حاجی بیگی با اشاره به اینکه همه ساله با آغاز ماه رمضان آمار اهدای خون در سرتاسر کشور با کاهش روبرو می شود، اظهار داشت: به خاطر فاصله زیاد و طولانی بین سحر تا افطار و میزان بالای ساعات روزه داری، افراد، کمتر جهت اهدای خون به مراکز رجوع می کنند. از طرفی به خاطر شیوع کرونا هم در سه ماهه گذشته آمار اهدای خون با کاهش محسوسی روبرو بود که این کاهش در برخی از استان ها بیشتر بود. این درحالیست که اهدای خون یک کار ضروریست و باید به صورت روزانه و همیشگی صورت بگیرد؛ چون که احتیاج به خون و فرآورده های آن در کشور به صورت روزانه است.

حاجی بیگی با اشاره به اینکه مراکز انتقال خون و اهدای پلاسما در کشور کاملا ضدعفونی می شوند و مشکلی را از جهت اهدای خون در این مراکز نداریم، اظهار نمود: افرادی که جهت اهدای خون به مراکز اهدای خون رجوع می کنند سالم ترین افراد در کشور می باشند. ضریب امنیت و سلامت خون اهداکنندگان مستمر خون، هشت برابر افرادی است که برای بار اول رجوع می کنند. در عین حال باید توجه کرد که بیماری کرونا از راه خون منتقل نمی گردد.

حاجی بیگی در یک برنامه رادیویی اظهار داشت: برخی اهدای خون در ماه رمضان را به شب های قدر موکول می کنند. از مردم خواهش می کنم در همه روزها برای اهدای خون رجوع کنند. به هر حال سازمان انتقال خون ایران از راه شبکه ملی خون رسانی کشور احتیاج به خون و فرآورده ها را در تمام نقاط کشور مرتفع می کند. در عین حال امیدواریم با کمک مردم و اهداکنندگان خون، هیچ بیماری روی تخت بیمارستان دغدغه تأمین خون را نداشته باشد. در برخی از استان ها به خاطر حضور بیماران خاص و افراد تالاسمی احتیاج به خون و فرآورده ها بیشتر است. استان های سیستان بلوچستان، فارس، مازندران، گیلان، خوزستان، تهران، خراسان رضوی، هرمزگان، بوشهر، کرمان و گلستان بیماران تالاسمی بیشتری دارند.

وی همینطور اظهار داشت: سالانه در کشور ما نزدیک به سه میلیون و ۶۰۰ هزار واحد خون و فرآورده از سازمان انتقال خون به مراکز درمانی بیمارستانی توزیع می شود. ۲۰ درصد از خون اهدایی مردم به مصرف بیماران خاص و تالاسمی می رسد؛ ما موظف هستیم که این خون را تأمین نماییم.




1399/02/27
23:08:31
5.0 / 5
2539
تگهای خبر: امنیت , بیمارستان , بیماری , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۱
پاراسل
parasol.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پاراسول محفوظ است

پاراسل پاراسول

پاراسل همان چتر آفتابی است