رئیس دانشگاه علوم پزشكی گیلان:

راهکارهای کاهش بروز قصور پزشکی، بازبینی شود

راهکارهای کاهش بروز قصور پزشکی، بازبینی شود

به گزارش پاراسول، از گیلان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار داشت: بزرگترین و برجسته ترین خطا در نظام سلامت، قصور در انجام خدمات پزشکی است که وقتی بروز می کند به دنبال آن مسئولیت مدنی پزشکان را به همراه داشته و لازم است در این دوره ها، راهکارهای مناسب جهت کاهش بروز قصور پزشکی، بازبینی شود.


دکتر محمدتقی آشوبی امروز در اولین همایش علمی کاربردی حقوقی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان، ضمن اشاره به برخی چالش ها در حوزه حقوقی، اظهار نمود: برگزاری همایش علمی کاربردی حقوقی در نظام سلامت، فرصتی برای آشنایی با قوانین و آئین نامه های در رابطه با حوزه پزشکی و مراقبتی و همینطور مقررات بروکراتیک به سبب کاهش بروز ابهامات، تخلفات و جرائم است.
وی بر ضرورت رعایت قانون در اجرای امور تصریح کرد و اضافه کرد: بزرگترین و برجسته ترین خطا در نظام سلامت، قصور در انجام خدمات پزشکی است که وقتی بروز می کند به دنبال آن مسئولیت مدنی پزشکان را به همراه داشته و لازم است در این دوره ها، راهکارهای مناسب جهت کاهش بروز قصور پزشکی، بازبینی شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه جرائم ارتکابی در حوزه بهداشت و درمان، اندک و عموما سهوی است، اظهار داشت: همین میزان کم هم برای خادمان مردم در حوزه سلامت قابل توجه بوده و مستلزم یافتن راهکار جهت پیشگیری و مقابله با آن است.
آشوبی ضمن اشاره به اهمیت مقدم بودن پیشگیری بر درمان، بر لزوم پیشگیری در حوزه سلامت روانی و اجتماعی و اعتیاد جهت پیشگیری از وقوع جرم در حوزه روان شناختی در بهداشت و درمان، پیشگیری و آموزش در حوزه نظارت بر سلامت غذایی و مراکز توزیع، پیشگیری درمورد تهدید خطرات شیمیایی و مسمومیت ها و همینطور آموزش خودمراقبتی در حوزه بهداشت فردی و اجتماعی تصریح کرد.
وی سواد رسانه را از دیگر الزامات مورد توجه دست اندرکاران حقوقی دانست و اظهار داشت: امروزه فضای مجازی و فقدان سواد رسانه، بستری برای بروز تخلفات و جرایم است که توجه به آن، بیشتر از پیش مورد انتظار است.
سیف الله مسرور، معاون قضایی رئیس کل دادگستری گیلان گیلان، هدف از تشکیل قوه قضاییه را تحقق بخشی عدالت دانست و اظهار نمود: هدف قانونگذار، رعایت حقوق شخصی و اجتماعی در اجرا و تحقق عدالت است.
وی ایجاد پایگاهی نظیر دادگاه را از الزامات تحقق عدالت دانست و اضافه کرد: دادگاه های حقوقی، کیفری، خانواده و... به صورت تخصصی به منظور بررسی و صدور رای برای محکوم ضد، بوجود آمده است.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری گیلان در ادامه به مبانی و الزامات ایجاد سازوکارهای قضایی و حقوقی در نظام قضایی کشور اشاره نمود.



1402/05/04
08:09:53
5.0 / 5
309
تگهای خبر: آموزش , بهداشت , پزشك , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
پاراسل
parasol.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پاراسول محفوظ است

پاراسل پاراسول

پاراسل همان چتر آفتابی است