ارتباط بهداشت دندان ها با قندخون در مبتلایان به دیابت

ارتباط بهداشت دندان ها با قندخون در مبتلایان به دیابت

پاراسول: پزشكان در یك مطالعه جدید بر اهمیت رعایت بهداشت دهان و دندان در مبتلایان به دیابت نوع ۲ تاكید نمودند.



به گزارش پاراسول به نقل از ایسنا، متخصصان علوم پزشكی در اسپانیا با مشاهده تاثیر رعایت بهداشت دهان و دندان روی سطح گلوكز خون در مبتلایان به دیابت نوع ۲ بر اهمیت داشتن دندان های سالم تاكید نمودند.

برآورده ها از آن حكایت می كند كه حدود ۳۰ میلیون نفر در آمریكا به دیابت مبتلا هستند و دیابت نوع ۲ شایع ترین نوع دیابت است كه ۹۰ تا ۹۵ درصد تمامی موارد را شامل می گردد.

دیابت نوع دو زمانی بروز می كند كه سلول های بدن از واكنش به هورمون انسولین خودداری می كنند و این شرایط مقاومت انسولینی خوانده می گردد كه در نتیجه آن سطح گلوكز خون بیشتر بالا می رود.

در صورتی كه سطح گلوكز خون به درستی كنترل نشود احتمال بروز مشكلات دیگر افزایش می یابد كه همچون می توان به صدمه دیدگی اعصاب، مشكلات بینایی و پوستی اشاره نمود.

نتایج مطالعات پیشین هم نشان داده بین دیابت نوع ۲ و بیماری لثه ارتباط دوطرفه ای وجود دارد به این صورت كه مبتلایان به دیابت نوع ۲ بیشتر در معرض مبتلا شدن به بیماری لثه هستند و بیماری لثه خطر مبتلا شدن به دیابت نوع دو را بالا می برد.

به گزارش مدیكال نیوز تودی، متخصصان اسپانیایی در این بررسی جدید دریافتند در مبتلایان به دیابت نوع ۲ رعایت بهداشت دهان و دندان می تواند در كنترل سطح گلوكز خون موثر باشد.




1396/11/16
15:18:56
5.0 / 5
5256
تگهای خبر: بهداشت , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۵
پاراسل
parasol.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پاراسول محفوظ است

پاراسل پاراسول

پاراسل همان چتر آفتابی است