معاون درمان وزیر بهداشت:

یك میلیون نفر در روزهای نوروز به مراكز درمانی رجوع كردند

یك میلیون نفر در روزهای نوروز به مراكز درمانی رجوع كردند

پاراسول: معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اظهار داشت: در روزهای نوروز از ۲۳ اسفند تا ششم فروردین، یك میلیون و ۵۴ هزار و ۶۷۵ نفر به مراكز درمانی و بیمارستانی كشور مراجعه نموده اند.



به گزارش پاراسول به نقل از مهر، دكتر قاسم جان بابایی با بیان این خبر اضافه كرد: از این شمار رجوع كننده به مراكز درمانی سراسر كشور، ۳۷ هزار و ۵۷۱ نفر در بخش های مراقبت های ویژه بستری شدند.
وی اظهار داشت: همینطور در این مدت در سراسر كشور ۱۵هزار و ۱۲۱جراحی اورژانسی با حضور پزشكان متخصص و فوق تخصص در بیمارستان های دولتی انجام شده است.
معاون درمان وزیر بهداشت تصریح كرد: در این مدت از تعطیلات نوروز همینطور ۱۱هزار و ۳۵۰ جراحی الكتیو (غیر اوژانسی) در بیمارستان های دولتی انجام شده است.
دكتر جان بابایی همینطور با معرفی فعالیت سامانه درمان یاب معاونت درمان وزارت بهداشت در روزهای نوروز اظهار داشت: سامانه درمان یاب معاونت درمان برای یافتن نزدیكترین مركز درمانی، بیمارستان ها، مراكز تصویربرداری، داروخانه ها فعال گشته است و هموطنان می توانند در صورت نیاز از این سامانه استفاده كنند.
وی با اشاره به اینكه این سامانه از نوروز سال قبل به راه افتاده است، اظهار داشت: این سامانه به صورت سایت و اپلیكیشن موبایلی موجود است كه می توان اطلاعات مربوط به كلینیك، بیمارستان، تصویربرداری، مركز دندانپزشكی و داروخانه را به همراه شماره تلفن و آدرس آن ببینند و در صورت نیاز به آنجا رجوع كنند.
دكتر جان بابایی درباره نظارت بر حسن عرضه خدمات و اجرای طرح سلامت نوروزی هم خاطرنشان كرد: نظارت بر حسن عرضه خدمات و اجرای طرح سلامت نوروزی به صورت دانشگاهی و ستاد وزارتی انجام می گردد.
وی یادآوری كرد: طرح سلامت نوروزی سال ۱۳۹۷ از ساعت هشت بامداد روز چهارشنبه ۲۳ اسفند سال ۹۶ آغاز و تا ۱۵ فروردین امسال (سال ۹۷) ادامه دارد.
معاون درمان وزیر بهداشت در مورد خدمات دندانپزشكی عرضه شده در روزهای نوروز هم اظهار داشت: ایام نوروز در بیش از ۲۲۰ مركز در سراسر كشور به هموطنان خدمات دندانپزشكی عرضه می گردد.
معاون درمان وزیر بهداشت خاطرنشان كرد: در روزهای نوروز امسال تا كنون ۲۴ هزار و ۴۳۵ ماموریت با همكاری اورژانس ۱۱۵ انجام شده است و نیروهای اورژانس در این مدت بر بالین مصدومان حاضر شده اند.
وی اعلام نمود: نوروز امسال روزانه به صورت متوسط ۸۵۰ پزشك متخصص مقیم در بیمارستان های سراسر كشور حضور دارند و خدمات مورد نیاز را عرضه می دهند.
جان بابایی تصریح كرد: علاوه بر پزشكان متخصص مقیم، شمار زیادی از پزشكان عمومی و غیر مقیم هم در این ایام در مراكز درمانی كشور حضور دارند.
وی تصریح كرد: نوروز سال قبل به صورت متوسط روزانه چهار هزار و ۵۰۰ پزشك خدمات پزشكی و درمانی عرضه كردند.


1397/01/10
16:27:10
5.0 / 5
4336
تگهای خبر: بهداشت , بیمارستان , پزشك , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
پاراسل
parasol.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پاراسول محفوظ است

پاراسل پاراسول

پاراسل همان چتر آفتابی است