به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)؛

نخستین كارخانه تولید انبوه فرآورده های سلولی ایران راه اندازی شد

نخستین كارخانه تولید انبوه فرآورده های سلولی ایران راه اندازی شد

پاراسول: اولین كارخانه تولید انبوه فرآورده های سلولی در غرب آسیا كه توسط شركت دارویی بركت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تولید شده است، به بهره برداری رسید.



به گزارش پاراسول به نقل از مهر، نخستین كارخانه تولید انبوه فرآورده های سلولی در كشور با حضور دكتر سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت و اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور و با سرمایه گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و دانش فنی پژوهشكده رویان وابسته به جهاد دانشگاهی فعالیت خویش را آغاز كرد.

كارخانه تولید دارو سل تك فارمد، زیر مجموعه گروه دارویی بركت است كه در حوزه سلول های بنیادی و طب ترمیم فعالیت دارد. این شركت در سی ام بهمن ماه سال ۱۳۹۲ برای تامین نیاز كشور به سلول درمانی، تاسیس شد. بنیانگذاران شركت سل تك فارمد، پژوهشگاه رویان و شركت دارویی بركت هستند.
پشتوانه فعالیت­ ها و پروژه­ های این شركت، تحقیقات گسترده در حوزه سلول های بنیادی، بیوتكنولوژی (زیست فناوری)، نانوتكنولوژی (فناوری نانو) و حیطه ­های دارویی اعلام شده است.
خط تولید محصولاتی مانند منیوسل برای درمان حمله قلبی، ریكالرسل برای درمان ویتیلیگو، رنیودرم سل به منظور درمان پیری پوست، اسكار و آكنه، لیپوس سل برای درمان پیری پوست، مزستروسل با هدف درمان آرتروز و دستروسل برای درمان GVHD در این شركت وجود دارد.
حجم سرمایه گذاری در پروپوزال امكان سنجی نزدیك ۱۰۰ میلیون دلار جهت راه اندازی مجموعه كارخانه هایی كه قادر باشند روزانه به بیش از ۱۰۰بیمار سرویس دهی كنند، در نظر گرفته شده است. حجم سرمایه گذاری اولیه برای طرح پایلوت هم ۵۰۰ میلیارد ریال مقرر شده بود. محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در مراسم بهره برداری از نخستین كارخانه تولید انبوه فرآورده های سلولی اظهار نمود: بهره برداری از این كارخانه سندی بر توانایی كشور و اتكا به جوانان و نخبگان است. وی با تاكید بر اینكه در عمده مؤلفه های حكومتی در بهترین وضعیت قرار داریم و بی جهت یأس را در مردم تولید می نماییم، اضافه كرد: بگو مگوهایی كه در جریانات سیاسی اتفاق می افتد، بیشتر شوخی است و برخی را مضطرب می كند؛ البته ممكن است دشمنان آن را جدی بگیرند. بنیاد بركت پنج سال پیش برپایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و با ﺣﻤﺎﻳﺖ ﺳﺘﺎد اﺟﺮاﻳی ﻓﺮﻣﺎن ﺣﻀﺮت اﻣﺎم(ره) تاسیس شد تا وضعیت اجتماعی و اقتصادی مناطق محروم كشور را متحول سازد. گستره فعالیت بنیاد بركت وسیع است و زمینه های آموزشی، بهداشتی، برق رسانی، آب رسانی، مخابراتی، فرهنگی و مذهبی، مسكن، ورزشی، جاده ای، آبخیزداری، دامپروری، تامین سوخت و طرح های هادی روستایی را شامل می گردد.

1397/02/26
15:11:33
5.0 / 5
4423
تگهای خبر: بهداشت , تكنولوژی , دارو , فعالیت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۲
پاراسل
parasol.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پاراسول محفوظ است

پاراسل پاراسول

پاراسل همان چتر آفتابی است