سلامت در اخبار جهان؛

زنان دیابتی بخوانند، ارتباط چاقی و آنفلوانزا

زنان دیابتی بخوانند، ارتباط چاقی و آنفلوانزا

پاراسول: حوزه سلامت در هفته رو به پایان، در جهان، شاهد اخبار و رویدادهای مختلف و مختلفی بود كه گزیده ای از مهم ترین آنها را مرور می نماییم.



به گزارش پاراسول به نقل از مهر، مهم ترین اخبار منتشرشده در حوزه بهداشت، درمان و تغذیه در سطح جهان عبارتند از:
زنان دیابتی در معرض ریسك بالا مبتلا شدن به سرطان
بررسی های جهانی نشان داده است زنان مبتلا به دیابت بیش از مردان در معرض ریسك بالا مبتلا شدن به دیابت قرار دارند. دیابت (نوع ۱ و ۲) ریسك مبتلا شدن به لوسمی و سرطان های معده، دهان و كلیه را در زنان بیش از مردان تولید می نمایند، اما خطر سرطان كبد در زنان دیابتی كمتر است. یافته ها نشان داده است زنان مبتلا به دیابت ۲۷ درصد بیش از زنان سالم در معرض مبتلا شدن به سرطان قرار دارند. در مورد مردان، این ریسك ۱۹ درصد بالاتر است. این باور وجود دارد كه افزایش گلوكز خون با صدمه به DNA منجر به بروز تاثیرات سرطان زا می گردد.
تاثیر چاقی بر تشدید علائم آنفلوانزا
طبق نتایج مطالعه جدید، چاقی می تواند باعث افزایش عوارض ناشی از آنفلوانزا نظیر بستری شده در بیمارستان و مرگ شود. افراد بزرگسال چاق دارای علائم آنفلوانزا و مبتلا به ویروس آنفلوانزا A در مقایسه با افراد غیرچاق مبتلا به آنفلوانزا ۴۲ درصد با طولانی ترشدن علائم بیماری مواجهند.
آلودگی هوا فاكتور پرخطر مبتلا شدن به دیابت
به گفته محققان، آلودگی هوا عامل مبتلا شدن به دیابت در یك نفر از هر ۷ فرد مبتلا به دیابت است. طبق مطالعات انجام شده، آلودگی هوا باعث افزایش التهاب می گردد و در نتیجه تولید انسولین بدن دچار اختلال شده و در نهایت منجر به دیابت می گردد. همینطور پزشكان عنوان می كنند كه آلودگی هوا بدون شك باعث كاهش تولید انسولین می گردد و با تاثیر بر تبدیل گلوكز خون به انرژی منجر به دیابت نوع۲ می گردد.
فاكتورهای پرخطر افزایش دهنده ریسك زوال عقل
سبك زندگی سالم می تواند به پیشگیری از زوال عقل كمك نماید، باآنكه ژن ها هم نقش مهمی در مبتلا شدن به این بیماری دارند. برخی مواردی كه ریسك مبتلا شدن به زوال عقل را می افزایند عبارتند از تنها زندگی كردن، كمبود ویتامین D، عدم تحرك و تنبلی، افزایش قندخون، آلودگی هوا، و اضافه وزن. محققان به تازگی اعلام نمودند زنان بیش از مردان دچار زوال عقل و آلزایمر می شوند. اما هنوز دلیل آن مشخص نمی باشد، هرچند تصور می گردد هورمون زنانه استروژن علت اصلی آن باشد.
مواد خوراكی مفید برای داشتن دندان های سالم
سلامت دندان ها از جنبه های مختلف بسیار مهم و حائز اهمیت است و برای داشتن دندانهای سالم و سلامت دندان مصرف برخی مواد خوراكی نظیر فلفل دلمه، هویج، اسفناج و كلم بروكلی، گلابی، بادام و ماست سفارش می گردد.

1397/05/21
13:16:38
5.0 / 5
4881
تگهای خبر: بیماری , تولید , خوراكی , سالم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۴
پاراسل
parasol.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پاراسول محفوظ است

پاراسل پاراسول

پاراسل همان چتر آفتابی است