محققان می گویند؛

خشكی چشم سبب كند شدن روند مطالعه میگردد

خشكی چشم سبب كند شدن روند مطالعه میگردد

پاراسول: نتایج یك مطالعه جدید نشان داده است افراد مبتلا به خشكی مزمن چشم با مشكل كُندشدن مطالعه و خوانش یك متن مواجه می شوند.



به گزارش پاراسول به نقل از مهر، محققان دانشگاه جان هاپكینز آمریكا دریافتند در مقایسه با افراد فاقد خشكی چشم، افراد مبتلا به این عارضه با سرعت كمتری می توانند یك متن ۷۲۰۰ كلمه ای را بخوانند.
خشكی مزمن چشم مشكلی شایع، بویژه پس از سن ۵۰ سال است. علائم خشكی چشم شامل سوزش، قرمزی، خارش یا حس وجود چیزی در چشم؛ حساسیت به محرك های نظیر باد یا دود سیگار؛ و اشك ریزی بیش از اندازه زیاد است.
دكتر «سزن كاراكوس»، عضو تیم تحقیق در این باره می گوید: «افراد مبتلا به خشكی مزمن چشم عموما از مشكلاتی در ارتباط با مطالعه و روخوانی متون شكایت می كنند.»
محققان ۱۱۶ فرد مبتلا به خشكی چشم را كه بیشتر از ۵۰ سال سن داشتند مورد بررسی قرار دادند. حدود ۳۹ نفر از این افراد از علائم خشكی چشم شان شكایت می كردند اما هیچ نوع ناهنجاری چشمی در آزمایش چشم شان وجود نداشت. در نهایت ۳۱ فرد بدون علائم خشكی چشم بودند كه در قالب گروه كنترل در نظر گرفته شدند.
محققان بر طبق انجام آزمایشات روخوانی دریافتند افراد مبتلا به خشكی چشم در هر دقیقه ۲۴۰ كلمه می خوانند درحالیكه افراد دو گروه دیگر در هر دقیقه ۲۷۲ كلمه می خوانند.

1397/09/01
20:41:39
5.0 / 5
4457
تگهای خبر: محقق
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
پاراسل
parasol.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پاراسول محفوظ است

پاراسل پاراسول

پاراسل همان چتر آفتابی است