كاهش عوارض سكته مغزی به دنبال اجرای طرح 724 در بیمارستان ها

كاهش عوارض سكته مغزی به دنبال اجرای طرح 724 در بیمارستان ها

به گزارش پاراسول رئیس مركز مدیریت پیوند و امور بیماری های وزارت بهداشت اظهار داشت: در سال ۹۵ حدود ۵۴ بیمارستان در مراكز استان ها برای عرضه خدمات به بیماران سكته مغزی تحت عنوان كد ۷۲۴ تجهیز شدند كه در سال ۹۶ با افزایش ۲۳ مركز این خدمات بهبود پیدا كرد.


به گزارش پاراسول به نقل از ایسنا، دكتر مهدی شادنوش در یازدهمین كنگره سكته مغزی، اظهار داشت: در كشور ما آمار فوت ناشی از سكته های مغزی ۲۴ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است و دومین علت مرگ و میر در بیماری های غیر واگیر به حساب می آید.
وی اظهار داشت: در سال ۹۵ حدود ۵۴ بیمارستان در مراكز استان ها برای عرضه خدمات به بیماران سكته مغزی تحت عنوان كد ۷۲۴ تجهیز شدند كه در سال ۹۶ با افزایش ۲۳ مركز این خدمات بهبود پیدا كرد.
شادنوش اظهار داشت: باوجود مرگ و میرهایی كه كماكان بر اثر سكته مغزی اتفاق می افتد، اثرات و عوارض ناشی از سكته مغزی در دوره اجرای طرح ۷۲۴ كاهش قابل توجهی پیدا كرده است. مسئولین این كمیته به صورت مداوم جلساتی را برگزار می كنند و همواره به دنبال اصلاح و بهبود این طرح هستند. دستگاه های نیمه سبك مورد نیاز برای این طرح هم با همراهی كمیته در حال تامین است.

بنابر اعلام وبدا، رئیس مركز مدیریت پیوند و امور بیماری های وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: در اجرای این طرح با مشكلات زیادی به خصوص كمبود نیروهای دوره دیده مواجه بودیم و متاسفانه در اجرای اغلب طرح های جدید اینگونه موارد وجود دارد كه باید برطرف شود. هم اكنون طرح های زیادی در حال پیگیری و بررسی هستند و بزودی شاهد دستاوردهای این تلاش ها و فعالیت ها خواهیم بود.



1397/12/02
19:13:03
5.0 / 5
4416
تگهای خبر: بهداشت , بیمارستان , بیماری , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
پاراسل
parasol.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پاراسول محفوظ است

پاراسل پاراسول

پاراسل همان چتر آفتابی است