در نشست توسعه همكاری های فناورانه ۲ دانشگاه علوم پزشكی ایران و تهران مطرح شد

استفاده از متخصصان بالینی در پروژه های پژوهشكده تجهیزات پزشكی پیشرفته

استفاده از متخصصان بالینی در پروژه های پژوهشكده تجهیزات پزشكی پیشرفته

به گزارش پاراسول رئیس پژوهشكده فناوری و تجهیزات پزشكی پیشرفته دانشگاه علوم پزشكی تهران با بیان این كه بودجه های دریافتی ما برمبنای مكانیزم پیش فروش محصولات تولید شده است، اظهار داشت: اساس كار ما، استفاده از متخصصان بالینی در انجام پروژه ها تعیین شده است و شرایط را برای پژوهشگران در زمینه تاسیس شركت های دانش بنیان تسهیل كردیم.


به گزارش پاراسول به نقل از ایسنا، در راستای توسعه فناوری، نشست مشتركی با حضور دكتر رضایت مدیر كارگروه منابع انسانی ستاد توسعه فناوری نانو، دكتر سركار، دبیر ستاد نانو و رئیس پژوهشكده فناوری و تجهیزات پزشكی پیشرفته دانشگاه علوم پزشكی تهران، دكتر كوهپایه زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشكی ایران، معاونین و هیئت همراه در ساختمان كابلی بیمارستان امام خمینی انجام شد.

دكتر سعید سركار، رئیس پژوهشكده فناوری و تجهیزات پزشكی پیشرفته دانشگاه علوم پزشكی تهران ضمن خیر مقدم اظهار نمود: امید است این جلسه سبب تعامل و همكاری بیشتر با پژوهشگران شود.

وی ضمن اشاره به تاریخچه پژوهشكده پژوهشكده فناوری و تجهیزات پزشكی پیشرفته دانشگاه علوم پزشكی تهران اظهار نمود: این مجموعه حدود ۲۴ سال قبل با هدف انجام تحقیقات كاربردی به وجود آمده است.

سركار اشاره كرد: اساس كار ما، استفاده از متخصصان بالینی در انجام پروژه ها تعیین شده است.

وی ضمن اشاره به اینكه در پژوهشكده ما، اعضای هیئت علمی استخدامی وجود ندارد، اشاره كرد: افرادی كه در حوزه پژوهش های كاربردی توانمند هستند، می توانند از ظرفیت این مركز استفاده كنند؛ در واقع عملكرد هدفمند افراد، ملاك ادامه همكاری با ما شمرده می شود.

دكتر سركار اظهار نمود: بودجه های دریافتی ما برمبنای مكانیزم پیش فروش محصولات تولید شده است و ما شرایط را برای پژوهشگران در زمینه تاسیس شركت های دانش بنیان تسهیل كردیم.

رئیس پژوهشكده فناوری و تجهیزات پزشكی پیشرفته دانشگاه علوم پزشكی تهران با بیان این كه در این پژوهشكده تولید محصول، نتیجه رضایت بخش برای پژوهشگران به همراه دارد، اشاره كرد: هم اكنون بیشتر از ۳۰ محصول تولیدی در بازار داریم و حدود ۱۷۰ نفر در مقطع PHD و كارشناسی ارشد با این مجموعه همكاری دارند.
فعالیت بیشتر دانشگاه در حوزه های طب بازساختی، نانوفناوری و علوم شناختی

دكتر كوهپایه زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشكی ایران نیز اظهار داشت: در راه توسعه فناوری و نگاه نسل سوم، پتانسیل هایی در دانشگاه وجود دارد كه حائز اهمیت می باشد و باید از آنها به درستی استفاده گردد.

وی اظهار نمود: در دانشگاه علوم پزشكی ایران فارغ التحصیلان برجسته ای داریم كه در حوزه فناوری و پژوهش فعال می باشند، پس باید برمبنای اولویت بندی و به صورت برنامه محور حركت نماییم.

دكتر كوهپایه زاده اضافه كرد: مباحثی مانند طب بازساختی، نانوفناوری، نوروساینس و علوم شناختی زیر نظر ریاست دانشگاه در حال پیگیری است و ما اهتمام داریم در این حیطه ها بیشتر فعالیت نماییم.

وی اشاره كرد: هدف ما در دانشگاه علوم پزشكی ایران این است كه با استفاده از توانمندی های سایر دانشگاه ها، تقویت خودباوری، برنامه ریزی و زمانبندی مناسب مسیر را برای انجام پژوهش های كاربردی هموار نماییم.

در ادامه دكتر محمدتقی جغتایی، رئیس دانشكده تكنولوژی های جدید دانشگاه علوم پزشكی ایران نیز نحوه همكاری بین دانشگاه علوم پزشكی ایران و پژوهشكده تكنولوژی های جدید را قابل توجه دانست و اشاره كرد: در دانشگاه علوم پزشكی ایران مراكز تك تخصصی خاصی وجود دارد و رویكرد ما در دانشگاه، پشتیبانی از افراد پژوهش محور است.

همین طور دكتر رضایت، مدیر كارگروه منابع انسانی ستاد توسعه فناوری نانو نیز از عملكرد رئیس دانشگاه علوم پزشكی ایران و تیم همراه در راه تعالی و سرآمدی قدردانی نمود.
در این جلسه مقرر شد تا محورهای همكاری طرفین جهت انعقاد تفاهم نامه بررسی شود.

برمبنای اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی ایران، در پایان، اعضای حاضر در جلسه از بخش های مختلف پژوهشكده فناوری ها و تجهیزات پیشرفته پزشكی و آزمایشگاه جامع پیش بالینی بازدید كردند و از نزدیك با ظرفیت ها و محصولات كاربردی این مركز در زمینه مهندسی پزشكی، جراحی رباتیك و... آشنا شدند.




منبع:

1398/10/17
14:57:58
5.0 / 5
4346
تگهای خبر: بیمارستان , پزشك , پژوهشگر , تكنولوژی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۳
پاراسل
parasol.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پاراسول محفوظ است

پاراسل پاراسول

پاراسل همان چتر آفتابی است