در دیدار وزیر بهداشت كوبا با رئیس انستیتو پاستور ایران تاكید شد

تولید واكسن پنتاوالان جدید در ایران

تولید واكسن پنتاوالان جدید در ایران

پاراسول: وزیر بهداشت كوبا با رئیس انستیتو پاستور دیدار كرد و تولید واكسن پنتاوالان جدید در ایران همچون محورهای مهم این ملاقات بود.



به گزارش پاراسول به نقل از ایسنا در این دیدار دكتر علیرضا بیگلری ضمن اشاره به تاریخچه و خدمات صدساله انستیتو پاستور با معرفی محصولات و سوابق همكاری آموزشی و پژوهشی با كوبا كه اهم آن تولید مشترك واكسن هپاتیت B بوده است، به اعتبار بین المللی پاستور و تولید انحصاری ۵۳ محصول در كشور، تشكیل دپارتمان های مختلف در انستیتو پاستور به كمك كشور كوبا پرداخت.

در این دیدار از دو مدیر برتر انستیتو پاستور، پرفسور فیاض بعنوان پدر انستیتو پاستور ایران و دكتر محمد مهدی گویا قدردانی شد. گویا هم به دستاوردهای خوب كوبا در عرصه HIV به خصوص ممانعت از انتقال عفونت مادر به جنین و كنترل سل اشاره و به بهره مندی از تجربیات كوبا در این زمینه تصریح كرد.

به گزارش پاراسول به نقل از ایسنا وزیر بهداشت جمهوری كوبا از دانشگاه علوم پزشكی ایران هم بازدید نمود. در راستای آشنایی وزیر بهداشت كوبا با نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران و ظرفیتهای دانشگاه علوم پزشكی ایران مراسمی با حضور دكتر اسدی لاری - قائم مقام وزیر در امور بین الملل، دكتر ناصری پور- رییس دانشگاه علوم پزشكی ایران و معاونین این دانشگاه در مركز همایشهای رازی برگزار گردید.

رییس دانشگاه علوم پزشكی ایران به معرفی دانشگاه علوم پزشكی ایران و آمار مراكز تحت پوشش پرداخت و اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشكی ایران یكی از برترین دانشگاه های علوم پزشكی در سطح كشور است كه توسط سازمان های معتبر بین المللی اعتبار بخشی شده است. ماموریت اصلی دانشگاه در این دوره حركت به سمت دانشگاه های هزاره سوم است. در این راستا نهادهای اولیه تشكیل دادیم و امیدواریم بتوانیم با كمك كشور كوبا، ساختارهای لازم را توسعه دهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشكی ایران خاطرنشان كرد: امیدواریم با افزایش همكاری های دو جانبه و استفاده از تجارب یكدیگر در زمینه فناوری های علوم پزشكی، آموزشی و پژوهشی در آینده نزدیك شاهد انعقاد تفاهمنامه و قراردادهای همكاری با كشور كوبا باشیم.

براساس این گزارش، دكتر اسدی لاری - قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل- اظهاركرد: مهمترین ارتباط ما با كشور كوبا، همكاری در زمینه واكسیناسیون است. امیدواریم با برپایی این گونه برنامه ها بتوانیم از تجارب كشورهای دیگر بویژه كوبا در مورد آموزش پزشكان و اعزام پزشك بهره مند شویم و فصل نوینی به همكاری های دو كشور افزوده شود.

به گزارش وبدا، وزیر بهداشت جمهوری كوبا هم با بیان خرسندی از حضور در این دانشگاه ضمن اشاره به وضعیت بهداشتی و خدمات درمانی در كشور كوبا ابراز امیدواری كرد: با برگزاری این نشست ها و تبادل نظر بین دو كشور بتوان زمینه همكاری های پزشكی و آموزش پزشكی را توسعه بخشید.



1396/09/16
16:05:28
5.0 / 5
4449
تگهای خبر: بهداشت , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
پاراسل
parasol.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پاراسول محفوظ است

پاراسل پاراسول

پاراسل همان چتر آفتابی است