گزارش پاراسول؛

دود سردرگمی برخورد با زباله گردها در چشم شهروندان كرمانشاهی!

دود سردرگمی برخورد با زباله گردها در چشم شهروندان كرمانشاهی!

پاراسول: كرمانشاه_ با وجود تاكید مسئولان استان كرمانشاه برای برخورد با زباله گردها در ایام حساس انتشار ویروس كرونا، این افراد همچنان در سطح شهر جولان می دهند.


خبرگزاری مهر، گروه استان ها: این روزها بیشتر زباله های شهروندان دستكش، ماسك و لوازمی است كه برای مقابله با شیوع ویروس كرونا استفاده و دورانداخته شده است؛ با توجه به این كه این زباله ها به شدت خطرناك هستند برای كم كردن خطرات ناشی از وجود این زباله ها در شهر بر تسریع در جمع آوری آنها تاكید می شود. بر طبق دستور استاندار كرمانشاه در ستاد مقابله با كرونا مقرر شد شهرداری روزانه ۲ بار نسبت به جمع آوری روزانه زباله ها اقدام نماید و از طرف دیگر دادستان نیز دستور قضائی جمع آوری زباله گردها را صادر كرده است. این تأكیدها اهمیت موضوع برخورد با زباله گردها را به خوبی نشان می دهد، اما متأسفانه هنوز هم شاهد می باشیم زباله گردها در شهر بدون هیچ مشكلی مشغول جمع آوری زباله هستند كه تهدیدی جدی برای شهروندان است.فرماندار: شهرداری در برخورد با زباله گردها اختیار تام داردفرماندار كرمانشاه در این خصوص به خبرنگار مهر اظهار داشت: به شهرداری گفته شده است كه زباله گردها را جمع آوری كند و شهرداری در این قضیه اختیار تام دارد. فضل الله رنجبر عنوان كرد: دادستان نیز دستور قضائی جمع آوری زباله گردها را صادر كرده است و از این پس زباله گردها جمع آوری می شوند.
شهرداری باید ساماندهی زباله گردها را مدیریت كندكارشناس مسئول بهداشت محیط مركز بهداشت شهرستان كرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار نمود: زباله گردها یكی از دغدغه های مركز بهداشت بود كه بحث ساماندهی آنها مطرح و قرار شد شهرداری آنها را تعیین تكلیف و زباله ها را مدیریت كند. بهمن خدادادیان اضافه كرد: در نقاط حاشیه شهر همچون جعفرآباد ضایعاتی ها و زباله گردها و زباله دزدها به وفور دیده می شود به شكلی كه عصرها محل كمك زباله می شود.زباله گردها می توانند ناقل بیماری باشندوی اظهار داشت: با هماهنگی معاونت عمرانی استانداری كرمانشاه قرار شد شهرداری برنامه مدونی برای برخورد با زباله گردها فراهم كند؛ مقدمات كار انجام شده و تا آخر هفته زباله گردها ساماندهی می شوند. كارشناس مسئول بهداشت محیط مركز بهداشت شهرستان كرمانشاه بیان داشت: مقرر شد كه شهرداری روزانه ۲ بار سطل های زباله را خالی و هر شب مخازن توسط گروه پاك سازی و گندزایی شود. خدادادیان ادامه داد زباله گردها تهدیدی برای سلامت مردم هستند و با مبتلا شدن به ویروس به سبب دست زدن به سطوح و معابر سبب انتقال بیماری شوند. كارشناس مسئول بهداشت محیط مركز بهداشت شهرستان كرمانشاه بیان كرد: بحث زباله گردها، ذبح غیرمجاز و وجود دست فروش و دوره گردها در سطح شهر كرمانشاه هنوز لاینحل باقی مانده و ادامه این روند تهدیدی جدی است و سبب بر باد رفتن زحمات دستگاه های سلامت محور خواهد شد.شهرداری: نمی توان كنار هر سطل زباله یك نگهبان گذاشت!رئیس اداره بهداشت و سلامت شهرداری كرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات این سازمان در مقابله با كرونا، اظهار داشت: روزانه معابر عمومی شهر، مناطق حاشیه نشین و مكان های پرتردد ضدعفونی و بامداد ها نیز ضدعفونی ادارات مختلف انجام می شود. سامان شیرزادی اضافه كرد: آگاه سازی مردم بوسیله نصب بنرها، ارسال پیام های آموزشی و تولید انیمیشن و كلیپ در فضای مجازی و نیز انجام تبلیغات محیطی با نصب ۲۰ تخته بنر انجام شده است. این مسئول عنوان كرد: طرح ممنوعیت زباله گردی از قبل وجود داشته، اما باتوجه به شیوع كرونا با جدیت بیشتری پیگیری و با دستور دادستانی نسبت به بازداشت و تحویل به مراجع قضائی اقدام می شود. شیرزادیان افزود: نمی توان كنار هر سطل زباله یك نگهبان گذاشت، بر همین مبنا جمع آوری زباله گردها قدری دشوار است، البته مواردی از دستگیری زباله گردها و تحویل به مراجع قضائی داشته ایم.
رئیس اداره بهداشت و سلامت شهرداری كرمانشاه اظهار داشت: از شروع اسفند در امتداد مقابله با ویروس كرونا با جدیت با زباله گردها برخورد می شود. شیرزادی اشاره كرد: زباله گردها احتمال دارد كه ناقل بیماری باشند و با وجود رعایت نكات فردی و پای كار بودن تمام دستگاه های اجرایی ممكنست زباله گردها با اقدام خود سبب انتقال ویروس شوند، برای اینكه این افراد به تمام سطوح و معابر موجود در شهر دست می زنند، بدین سبب زباله گردی تهدیدی برای سلامت مردم است.پلیس: در صورت نیاز به شهرداری كمك می كنیممحمدرضا آمویی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان كرمانشاه نیز در این مورد اظهار داشت: پیگیری زباله گردی و افرادی كه ضایعات را جمع آوری می كنند بر عهده شهرداری است و اگر شهرداری نیاز به همكاری داشته باشد، نیروی انتظامی با تمام توان همكاریهای لازم را انجام خواهد داد. بر طبق این گزارش، با وجود تهدیدهای جدی كه پدیده زباله گردی در این روزهای حساس دارد و با وجود تاكید مسئولان برای برخورد دراین زمینه، اما این افراد همچنان در سطح شهر مشغول جمع كردن زباله هستند و تعدادشان هم كم نیست.

1398/12/24
14:40:47
5.0 / 5
3397
تگهای خبر: آب , آموزش , بهداشت , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
پاراسل
parasol.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پاراسول محفوظ است

پاراسل پاراسول

پاراسل همان چتر آفتابی است