وزیر بهداشت اعلام كرد

اعمال محدودیت های جدید عبور و مرور به ویژه برای مبتلایان كرونا

اعمال محدودیت های جدید عبور و مرور به ویژه برای مبتلایان كرونا

به گزارش پاراسول وزیر بهداشت با اشاره به برگزاری هفتمین نشست ستاد ملی مقابله با كرونا و تشریح مصوبات آن، اظهار داشت: مصوب شده است كه رفت وآمدها را بیشتر كنترل نماییم و محدودیت های جدیدی را برای عبور و مرور خصوصاً در ارتباط با افراد مبتلا و آلوده به این بیماری ایجاد نماییم.


به گزارش پاراسول به نقل از ایسنا، سعید نمكی با اشاره به اینكه امروز هفتمین نشست ستاد ملی مقابله با كرونا انجام شد كه رئیس جمهور نیز به صورت ویدئو كنفرانس به ما پیوستند، اظهار داشت: در این جلسه چند مصوبه داشتیم كه یكی از مصوبات ما اضافه كردن برخی كارگروه های مورد نیاز مانند كارگروه ارزیابی منابع مالی و بودجه بود.
وی اضافه كرد: در این جلسه مصوب شد كه رفت وآمدها را بیشتر كنترل نماییم و محدودیت های جدیدی را برای عبور و مرور خصوصاً در ارتباط با افراد مبتلا و آلوده ایجاد نماییم. اكیپ های ما امروز در جاهایی كه مقرر است مستقر شوند، اعلام می شوند.
وی ادامه داد: همین طور مصوبه ای در ارتباط با عدم بازگشت حضوری شهروندان برای فراخوان هایی كه وزارتخانه ها مانند ثبت مسكن جدید برای افراد فاقد مسكن یا خودرو می دهند نیز داشتیم. همین طور مصوباتی داریم كه پیشنهادات آن آماده شد و روز دوشنبه در ستادی كه مقرر است با حضور رئیس جمهور برگزار شود، بحث می نماییم.
وزیر بهداشت اظهار داشت: بیشترین زمان ما امروز به گزارش عزیزان در ارتباط با بسیج ملی مبارزه با كرونا اختصاص داشت، كار بسیار خوبی كه آغاز شد نتایج بسیار خوبی به دست آمد. در چهار استانی كه پایلوت شد به شدت در ارتباط با مدیریت بیماری به ما كمك شد. در ابتدا موارد را سریعا شناسایی كردیم و موارد شناسایی شده به سرعت تحت مراقبت قرار گرفتند، در این راستا توانستیم افرادی كه با آنها نیز در تماس بوده اند را ایزوله كرده و بار بیمارستان ها را نیز به شدت كاهش دهیم.
بگفته وی، امروز حدود 31 هزار مركز در سراسر كشور درگیر این پروژه هستند، 1200 مركز ارجاع بیماران به صورت سرپایی داریم كه مقرر شده است با كمك نیروهای مسلح این 1200 مركز به 2200 تا 2500 مركز برسد. باتوجه به فرمان حائز اهمیتی كه رهبر معظم انقلاب برای ایجاد قرارگاه در نیروهای مسلح دادند و روز گذشته نمایندگان ما در خدمت عزیزان در ستاد كل نیروهای مسلح به تفاهمات بسیار خوبی رسیدند كه یكی از آنها این بود كه برابر آنچه كه ما مركز به وجود آورده ایم آنها نیز بتوانند مراكز جدیدی را با هماهنگی ایجاد كنند.
ایشان سپس درباره سامانه الكترونیكی غربالگری افراد مشكوك به كروناویروس نیز اضافه كرد: تا شب گذشته حدود 6.5 میلیون خانوار غربالگری شدند و در میان آنها به افراد مشكوك فراخوان دادیم كه به نخستین مركز نزدیك آنها كه پرونده الكترونیك سلامت داشتند و به متخصص ارجاع شدند و برای مراقبت در منزل هدایت شدند و برخی نیز به بیمارستان ها هدایت شدند. این كار هر روز دنبال خواهد شد
او در آخر اضافه كرد: همین طور استان هایی كه بهتر عمل كردند تشویق می شوند و استان هایی كه نارسایی دارند به آنها تذكر داده می شود.




منبع:

1398/12/25
15:50:08
5.0 / 5
3359
تگهای خبر: الكترونیك , بهداشت , بیمارستان , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
پاراسل
parasol.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پاراسول محفوظ است

پاراسل پاراسول

پاراسل همان چتر آفتابی است