فوق تخصص روماتولوژی عنوان كرد؛

صدمه های اسکلتی دانش آموزان در دوران کرونا

صدمه های اسکلتی دانش آموزان در دوران کرونا

به گزارش پاراسول یک فوق تخصص روماتولوژی، ضمن اشاره به قرار گرفتن دانش آموزان در فضای آموزش مجازی، مشکلات این نوع آموزش را گوشزد کرد.



به گزارش پاراسول به نقل از مهر، علیرضا رجایی، ضمن اشاره به این که آموزش مجازی تجربه ای جدید برای دانش آموزان است که در سایه کرونا ایجاد شده، اظهار نمود: طولانی شدن زمان استفاده از ابزارهای آموزش مجازی و عدم توجه به حالت صحیح نشستن می تواند مشکلات اسکلتی را در دانش آموزان ایجاد نماید.
وی با تکیه بر این که والدین باید ابزارهای مناسب آموزشی را با هدف عرضه آموزش با کیفیت Quality Education در اختیار دانش آموزان خود قرار دهند، اضافه کرد: هر وسیله ای شامل گوشی تلفن همراه، لپ تاپ و یا کامپیوتر نحوه استفاده خاص خویش را دارد و نحوه نشستن و قرارگیری دانش آموزان در زمان استفاده از این ابزارها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.
رجایی ضمن اشاره به این که خم کردن سر به جلو جهت استفاده از تلفن همراه و یا هر وسیله کمک آموزشی دیگر فشار زیادی به گردن وارد می کند، سفارش کرد: والدین باید به فرزندان خود آموزش دهند که در زمان استفاده از ابزارهای آموزش های از راه دور سر را خم نکنند و کاملاً گردن دانش آموز صاف، بدون زاویه باشد، بشکلی که هیچ فشاری به ستون فقرات وارد نشود.
وی سفارش کرد: هنگام کار با کامپیوتر و تلفن همراه، از قوز کردن و خم کردن گردن خودداری شود تا صدمه وارده به ستون فقرات کاهش پیدا کند.
به گفته رجایی، مشکلات ساختاری اسکلتی و انحنای ستون فقرات با گذر زمان و بالاتر رفتن سن ایجاد می شود ازاین رو والدین و بزرگترها باید نحوه درست نشستن و استفاده صحیح از ابزارهای آموزش مجازی را با دقت و وسواس به فرزندان خود آموزش دهند.
این فوق تخصص روماتولوژی با اشاره به اینکه احتمال ایجاد درد و کشیدگی در عضلات مختلف بدن به دنبال استفاده نادرست از ابزارهای الکترونیکی وجود دارد اخطار دارد: به این دردها اصطلاحاً دردهای نقطه ای می گویند که مشخصاً در استفاده طولانی و نادرست از موبایل و لپ تاپ و سایر ابزارهای الکترونیکی ایجاد می شود.
وی ضمن اشاره به این که زندگی ماشینی و استفاده از ابزارهای الکترونیکی خالی از چالش و مشکل نیست، توضیح داد: یکی از اساسی ترین مسائلی که باید مورد توجه مسؤلان آموزش و پرورش و خانواده ها باشد، زمانبندی است چون که آموزش مجازی بیشتر از ۳۵ تا ۴۰ دقیقه و حداکثر در چهار پارت زمانی در روز عملاً کارآیی و بازدهی لازم را ندارد.
رجایی با بیان اینکه واژه اختلالات اسکلتی و عضانی ناشی از آموزش های مجازی در مباحث پزشکی شناخته شده اضافه کرد: آموزش های مجازی و از راه دور طولانی مدت عوارض و بیماری های عضلاتی و اسکلتی فراوانی در کودکان و بالغین را بوجود می آورد که مشخصاً این مهم به علت اشکالاتی در نشستن ایجاد می شود.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه اختلالات اسکلتی و به دنبال آن ایجاد مشکلاتی در ستون فقرات بیشتر در کودکان شایع تر است تصریح کرد: فرم استخوان و ستون فقرات در بالغین شکل گرفته است و بعید به نظر می آید است که تغییر ماهیت دهد ولی این اتفاق در کودکان و نوجوانان شایع تر و می تواند منجر به عواقب دراز مدت شود.
این فوق تخصص روماتولوژی، توجه نکردن به حالت و وضعیت بدن هنگام نشستن و رعایت نکردن اصول صحیح نشستن در طولانی مدت را خطر ساز ذکر کرد و اظهار داشت: بی توجهی به این موارد می تواند سبب ایجاد بیماری های اسکلتی و عضلانی، تغییر شکل ستون مهره ها، کمردرد و بیرون زدگی دیسک مهره ها می شود ازاین رو توجه به حالت و وضعیت بدن و رعایت اصول صحیح نشستن در جلوگیری از این مشکلات مؤثر است.


منبع:

1400/07/10
08:46:06
0.0 / 5
1368
تگهای خبر: آموزش , الكترونیك , بیماری , پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
پاراسل
parasol.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پاراسول محفوظ است

پاراسل پاراسول

پاراسل همان چتر آفتابی است