به دنبال تفاهم هلال احمر و خیریه امدادگران عاشورا صورت می گیرد

بیماران صعب العلاج و مبتلا به سرطان تحت حمایت هلال احمر قرار می گیرند

بیماران صعب العلاج و مبتلا به سرطان تحت حمایت هلال احمر قرار می گیرند

پاراسول: مراسم انعقاد تفاهم نامه میان هلال احمر و موسسه خیریه امدادگران عاشورا در جلسه شورای مدیران هلال احمر و با حضور دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، رییس جمعیت، دبیرکل این جمعیت و رییس موسسه خیریه امدادگران عاشورا برگزار و قرار شد که بیماران صعب العلاج و مبتلا به سرطان تحت پوشش این موسسه، از حمایت و کمک هزینه هلال احمر در مراحل تشخیص، دارو، درمان و معیشت بهره مند شوند.


به گزارش پاراسول به نقل از ایسنا و بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ سرلشکر سیدیحیی صفوی - دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در امور نیروهای مسلح در این مراسم اظهار داشت: هلال احمر ایران جمعیتی مقتدر، توانمند، مردم محور است و مدیرانی مومن، خردمند و شجاع دارد.
وی با تأکید بر این که شناخت جغرافیای ایران بسیار لازمست، اضافه کرد: کشور ما از موقعیت و وزن برتر ژئوپولتیکی برخوردار می باشد. باید بتوانیم انواع لطمه پذیری ها و بحران هایی که هلال احمر با آن مواجه می باشد را به خوبی بشناسیم. جداول سیل و زلزله های ۱۰۰ سال قبل را بررسی نماییم تا آمادگی مواجهه با این حوادث را داشته باشیم.
رییس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس با تکیه بر ضرورت کسب قدرت پیش بینی و پیش گیری از حوادث خاطرنشان ساخت: هلال احمر باید به قدرت پیش بینی حوادث برسد تا برای حوادثی که در هر استان احتمال وقوع بیشتری دارد، آموزش های لازم را عرضه نماید.
این استاد جغرافیای سیاسی و ژئواستراتژی، با مفید و موثر خواندن آموزش های امدادی به دانش آموزان مدارس در ارتقای تاب آوری و توانمندسازی کشور برای مواجهه با حوادث و بلایا اظهار داشت: هر چه تعداد پایگاه های امدادی هلال احمر در جاده ها افزایش پیدا کند، تلفات حوادث جاده ای کم شده و امدادرسانی به مصدومان هم با سرعت بیشتری صورت می گیرد.
سرلشکر صفوی در آخر از خدمات دکتر کولیوند رییس جمعیت هلال احمر و دکتر یعقوب سلیمانی دبیرکل این نهاد در جریان حوادث اخیر در ایران و کشورهای سوریه و ترکیه تمجید کرد.
پیرحسین کولیوند - رییس جمعیت هلال احمر نیز در این جلسه اظهار داشت: هلال احمر در ۱۴ تا ۱۵ ماه گذشته رشد خوبی را از نظر خدمت رسانی و ارتقای سرمایه اجتماعی کسب کرده است و در چهار محور خدمات بین المللی، امداد و نجات، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تدارکات پزشکی، اقدامات و کارهای موثری داشته است.
وی ادامه داد: در نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، جایگاه خوبی داریم و بگفته مسئولان فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، ما جزو پنج جمعیت ملی برتر در دنیا هستیم که موفق شدیم برای اقدامات بشردوستانه، عالی ترین نشان فدراسیون را دریافت نماییم.
امضای تفاهم نامه همکاری میان هلال احمر و موسسه خیریه امدادگران عاشورا در جریان جلسه شورای معاونین، تفاهم نامه همکاری میان جمعیت هلال احمر و موسسه خیریه امدادگران عاشورا با حضور سرلشکر صفوی رییس هیأت امنا و نصرالله فتحیان مدیرعامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا و رییس و دبیرکل جمعیت هلال احمر به امضا رسید.
موضوع تفاهم نامه، بهره مندی بیماران سرطانی و صعب العلاج از ظرفیت ها و توانمندی های دو مجموعه در سطح ملی و استانی در ارائه خدمات تشخیصی، درمانی، دارویی و حمایتی به بیماران مذکور است. بر طبق تفاهم انجام شده، مدیران عامل موسسات استانی امدادگران عاشورا و مدیران عامل جمعیت های هلال احمر استانها به عنوان نمایندگان طرفین نسبت به تشکیل جلسات هماهنگی اقدام و همکاریهای لازم جهت اجرای مفاد تفاهم نامه در سطح استانها و تنظیم صورت جلسات همکاری مشترک استانی را دارند.
همکاری و تشکیل گروه مشترک آموزش جهت آموزش های عمومی پیشگیری و کنترل بیماریها بخصوص آموزش پیش گیری از سرطان، تغذیه سالم، معنویت درمانی، روان درمانی، آمادگی در مقابل مخاطرات و کمک های اولیه برای مخاطبین و ذینفعان دو مجموعه و همین طور عموم مردم بمنظور ارتقاء سطح سلامت عموم با استفاده از امکانات و فضاهای آموزشی و نیروهای تخصصی طرفین از دیگر بندهای مورد توافق در این تفاهم نامه بوده است.
بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، بر طبق این تفاهم نامه قرار شد که سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر بوسیله داروخانه های جمعیت سراسر کشور درباب تامین هزینه داروهای مورد نیاز بیماران صعب العلاج و مبتلا به سرطان تحت پوشش موسسه برمبنای مقررات حاکم بر دستورالعمل خدمات حمایتی جمعیت و ارسال گزارش مددکاری مساعدت لازم را معمول دارد. پذیرش و تامین تمام یا قسمتی از هزینه های بیماران نیازمند به خدمات توانبخشی، گفتار درمانی، اندام مصنوعی، کار درمانی، شنوایی سنجی، فیزیوتراپی و خدمات دیگر کلینیکی و پاراکلینیکی در مراکز و کلینیک های توانبخشی جمعیت در سراسر کشور در قالب دستورالعمل خدمات حمایتی جمعیت و ارسال گزارش مددکاری و تامین بسته های حمایتی معیشتی از بیماران سرطانی و صعب العلاج برای خانواده های نیازمند تحت پوشش موسسه در سراسر کشور برمبنای شیوه نامه مورد توافق طرفین و متناسب با منابع مالی از دیگر مفاد تفاهم نامه بود.




منبع:

1402/04/19
18:34:54
5.0 / 5
546
تگهای خبر: آموزش , بیماری , پزشك , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
پاراسل
parasol.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پاراسول محفوظ است

پاراسل پاراسول

پاراسل همان چتر آفتابی است