معاون دانشگاه علوم پزشكی اعلام كرد

اجرای کمپین خانه به خانه در رودبار جنوب برای بیماریابی مالاریا

اجرای کمپین خانه به خانه در رودبار جنوب برای بیماریابی مالاریا

به گزارش پاراسول، کرمان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به اشاره به افزایش موارد مبتلا شدن به مالاریا اظهار داشت: کمپین خانه به خانه در رودبار جنوب برای بیماریابی در حال اجرا می باشد.


طاهره بیگ زاده در گفتگو با ایسنا ضمن اشاره به آخرین وضعیت آمار مبتلایان به مالاریا در جنوب استان کرمان اظهار نمود: امسال ۱۷ مورد مبتلا شدن به بیماری مالاریا در جنوب کرمان داشتیم که به جز یک مورد، همگی از اتباع غیر مجاز پاکستانی یا افغانستانی بودند.
وی با تشریح اهداف اجرای کمپین خانه به خانه در مناطق رودبارجنوب، اسلام آباد و زهکلوت به منظور بیماریابی مالاریا اضافه کرد: ورود اتباع خارجی غیر مجاز از کشورهای همسایه جنوب شرقی به کشور و انتقال آنها از راه استان سیستان و بلوچستان به منطقه، دلیل شیوع و افزایش آمار مبتلایان به مالاریا است.
بیگ زاده با انتقاد از درمان ناقص مبتلایان اتباع به مالاریا اظهار نمود: اتباع غیر مجاز که بعضی از آنها در افغانستان به طور ناقص درمان می شوند، تا چندین هفته می توانند ناقل انگل مالاریا باشند، متاسفانه دائما و به طور قاچاقی درحال جابجایی و انتقال به سایر شهرها هستند که این امر می تواند در انتقال بیماری ها، خطرآفرین باشد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هم افزایی در امر اطلاع رسانی و آموزش های پیشگیرانه را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: از راه شوراهای اداری شهرستان های زیر پوشش دانشگاه و ائمه جمعه آگاه سازی و اطلاع رسانی های لازم به مدیران و مردم جنوب کرمان صورت گرفته است.
بیگ زاده از هماهنگی لازم با نیروی انتظامی در بیماریابی اتباع اطلاع داد و اضافه کرد: از نیروی انتظامی خواستیم در صورت دستگیری باندهای غیر مجاز اتباع هماهنگی لازم با معاونت بهداشتی برای نمونه گیری و تهیه لام آزمایشگاهی داشته باشند.
وی همکاری مردم را در شناسایی مبتلایان و ناقلان خواهان شد که با مشاهده هر گونه موارد مشکوک به مسؤلان بهداشتی اطلاع بدهند.
به گزارش پاراسول به نقل از ایسنا، طی روزهای اخیر پس از اعلام یک مورد مبتلا به مالاریا در جنوب کرمان و همینطور دغدغه شیوع بیماری تب کریمه کنگو بعنوان بیماری مشترک حیوان و انسان، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با برگزاری جلسات شورای سلامت راهکارهای عملی جلوگیری از ابتلای به مالاریا را تبیین و از صاحبان تریبون های فرهنگی و اطلاع رسانی خواست تا در این خصوص به مجموعه بهداشت و درمان در امر بیماریابی کمک کنند.




منبع:

1402/05/15
13:41:50
5.0 / 5
307
تگهای خبر: آب , آموزش , بهداشت , بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۱
پاراسل
parasol.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پاراسول محفوظ است

پاراسل پاراسول

پاراسل همان چتر آفتابی است