مطالعه محققان آلمانی نشان می دهد؛

شبهای گرم ممکن است خطر سکته مغزی را افزایش دهد

شبهای گرم ممکن است خطر سکته مغزی را افزایش دهد

به گزارش پاراسول، در یک مطالعه جدید مشخص شد افراد مسن، بخصوص زنان، در معرض افزایش ریسک سکته مغزی در شبهای گرم هستند.



به گزارش پاراسول به نقل از مهر به نقل از مدیکال نیوز، گرما می تواند عملکرد سیستم قلبی عروقی را مختل کند و بعنوان یک عامل استرس زا عمیق عمل کند و حتی بر نحوه انقباض و گشاد شدن عروق خونی تاثیر بگذارد.
برای کاهش خطر سکته مغزی در شبهای گرم، آب فراوان بنوشید، هوا را در گردش نگه دارید، از دوش و حمام خنک و همینطور لباس های خنک استفاده کنید.
طبق نتایج این مطالعه جدید، گرم شدن سیاره ما امکان دارد بر سلامت انسان تاثیر منفی بگذارد.
نویسندگان این مطالعه دریافتند که خطر سکته مغزی در شبهای گرم، بخصوص در بین زنان مسن، ۷ درصد بیشتر است.
میانگین دما برای سطوح خشکی و اقیانوسی بین سالهای ۲۰۱۱ و ۲۰۲۰ گرم ترین دهه ثبت شده در سطح جهان را نشان داده است و از معیار دهه قبل که در سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰ تعیین شده بود، فراتر رفته است.
برای مطالعه جدید، محققان داده های بیماران را از بیمارستان آگسبورگ در آلمان در یک دوره ۱۵ ساله تحلیل و بررسی کردند. آنها دریافتند که ۱۱۰۳۷ سکته مغزی بین سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۲۰، از ماه می تا اکتبر، ماه هایی که بیشترین گرما را داشتند، تشخیص داده شده است. میانگین سنی بیماران سکته مغزی ۷۱.۳ سال بود.
شایع ترین نوع سکته مغزی ثبت شده در این مطالعه، سکته مغزی ایسکمیک با ۷۴۳۰ مورد بود. همینطور ۶۴۲ سکته هموراژیک و ۲۹۴۷ حمله ایسکمیک گذرا وجود داشت.
سکته ایسکمیک زمانی رخ می دهد که یک رگ خونی مسدود شود. سکته های هموراژیک زمانی اتفاق می افتد که یک رگ خونی پاره شود. "سکته های اخطار دهنده" یا حملات ایسکمیک گذرا، انسداد موقت رگ های خونی هستند که شبیه سکته مغزی هستند اما منجر به علایم دائمی نمی شوند.
برای ارزیابی ارتباط سکته های مغزی با شبهای گرم تر، محققان داده های یک ایستگاه هواشناسی محلی را تحلیل و بررسی کردند که شرایط را ساعت به ساعت همچون دما، رطوبت نسبی و فشار هوا را ثبت می کرد.
محققان افزایش جزئی را در تعداد سکته های گرم در شب از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰ در مقایسه با سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۲ مشاهده نمودند، دوره ای که دما پایین تر بود.
افرادی که بیشتر در مقابل گرمای شب صدمه پذیر بودند، افراد مسن تر، بخصوص زنان، و افرادی با علایم خفیف سکته مغزی بودند.

1403/03/18
12:43:20
5.0 / 5
236
تگهای خبر: آب , بیمارستان , سكته , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پاراسل
parasol.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پاراسول محفوظ است

پاراسل پاراسول

پاراسل همان چتر آفتابی است