رییس مركز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت اعلام كرد

تولید سامانه حقوق شهروندی در وزارت بهداشت

تولید سامانه حقوق شهروندی در وزارت بهداشت

به گزارش پاراسول رییس مركز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت با اشاره به اصول اساسی منشور حقوق شهروندی در حوزه سلامت اظهار داشت: وزارت بهداشت تنها دستگاهی است كه اطلاعات همه افراد را در اختیار دارد. ازاین رو حفظ حریم شخصی همه افراد در حوزه پزشكی مورد تاكید است.



به گزارش پاراسول به نقل از ایسنا، دكتر سالاریان زاده در نشست اجرای بهینه حقوق شهروندی در نظام اداری كه به میزبانی وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: دو ماه پس از ابلاغ منشور حقوق شهروندی، سند منشور حقوق شهروندی در نظام اداری ابلاغ گردید و در حوزه وزارت بهداشت هم مورد توجه قرار گرفت. باید توجه كرد كه در وزارت بهداشت به علت ارتباط تنگاتنگی كه با اقشار مردم وجود دارد، می طلبد كه كاركنان مان از صبر بیشتری برخوردار باشند.

وزارت بهداشت، معادل چهار وزارتخانه دولت

وی احترام به مردم، عدالت و عدم تبعیض در عرضه خدمات، رعایت آزادی مردم در دسترسسی به اطلاعات شان و حفظ حریم شخصی بیماران را همچون اصول اساسی منشور حقوق شهروندی در حوزه سلامت دانست و اضافه كرد: باید توجه كرد كه وزارت بهداشت معادل چهار وزارتخانه كشور است؛ چون كه از یك سو با بیش از 60 دانشگاه علوم پزشكی در 60 نقطه كشور كار آموزش عالی را بر عهده دارد و از سویی هم مسئولیت بیمارستان ها و مراكز بهداشتی و درمانی را هم بر عهده داشته كه 600 مورد از آنها تحت نظر دانشگاه های علوم پزشكی هستند. در عین حال وزارت بهداشت بزرگترین گردش مالی را در بین صنایع داخل و خارج در حوزه دارو در اختیار دارد و از سویی هم وظیفه بازرسی و نظارت بر كلیه اماكن صنفی در حوزه غذا، آرایشی، بهداشتی و درمانی و آموزشی را عهده دارد.

مشتریان وزارت بهداشت، بیش از جمعیت كشور

سالاریان زاده با اشاره به تنوع خدمات وزارت بهداشت اظهار داشت: ما بیش از 3 هزار خدمت كلی یا جزیی را در وزارت بهداشت عرضه می نماییم. در عین حال با گیرندگان خدمت متنوعی هم مواجهیم. همواره گفتم كه جمعیت كشور 80 میلیون نفرند اما مشتریان وزارت بهداشت بیشتر از 80 میلیون نفرند؛ چون كه تمام جنین ها و همه افرادی كه از دنیا می روند كه سالانه چهار هزار نفرند در زمره مشتریان وزارت بهداشت محسوب می شوند.

وی با اشاره به تكنولوژی ها و فناوری های مختلفی كه وزرات بهداشت از آنها استفاده می نماید، اظهار داشت: باید توجه كرد كه طبق مصادیق حقوق شهروندی، استفاده از تمام تكنولوژی ها برای تمام افراد باید به گونه ای باشد كه گیرنده خدمت رضایت داشته باشد. در عین حال رفتار همه كاركنان بهداشتی و درمانی در میزان رضایت گیرندگان خدمت تاثیر بسزایی دارد. گاهی شاید پزشك یا پرستاری خدمات بسیار خوبی عرضه نماید، اما به علت عدم رعایت حرمت و كرامت انسانی ممكن است گیرنده خدمت رضایت نداشته باشد.

رییس توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت با اشاره به اینكه وزارت بهداشت تنها دستگاهی است كه تمام اطلاعات افراد را در اختیار دارد، اظهار داشت: باید توجه كرد كه حفظ حریم شخصی افراد در حوزه پزشكی مورد تاكید است.

وی ادامه داد: در دولت یازدهم و دوازدهم توانستیم با تكمیل واحدهای بهداشتی و درمانی كشور، میزان دسترسی بویژه در مناطق محروم را افزایش دهیم؛ به صورتی كه تنها 30 تا 35 درصد از مراكزمان در مناطق محروم دارای پرسنل بودند، اما اكنون این رقم به 80 درصد رسیده و محرومیت از خیلی از مناطق دور افتاده رفع شده است.

ایجاد سامانه حقوق شهروندی در وزارت بهداشت

سالاریان زاده با اشاره به اینكه سامانه حقوق شهروندی در وزرات بهداشت بوجود آمده تاهمه بخش های درمان با آن ارتباط گیرند، اظهار داشت: در این سامانه بخش هایی مانند خود ارزیابی برای واحدهای مختلف، اقدامات عملیاتی و بخشی هم برای رضایت مشتریان تعیین شده است.



 

1396/10/11
20:17:56
5.0 / 5
4879
تگهای خبر: بهداشت , خدمات , درمان , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۵
پاراسل
parasol.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پاراسول محفوظ است

پاراسل پاراسول

پاراسل همان چتر آفتابی است