در جمع خبرنگاران عنوان شد؛

جمع آوری ۹۰ درصد اطلاعات ژنتیكی ایرانیان

جمع آوری ۹۰ درصد اطلاعات ژنتیكی ایرانیان

پاراسول: رئیس پژوهشكده غدد درون ریز و متابولیسم اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد اطلاعات ژنتیكی ایرانیان در طول ۲۰ سال قبل جمع آوری شده است.



به گزارش پاراسول به نقل از مهر، فریدون عزیزی در حاشیه مراسم رونمایی از نقشه ژنوم جامع ایرانی ها تصریح كرد: مجموعه اطلاعات ژنتیكی هر فرد را ژنوم می گوییم و بر این اساس از ۲۰ سال قبل تابحال نسبت به جمع آوری اطلاعات ژنتیكی اقوام مختلف ایرانی ها، مطالعاتی را شروع كرده ایم.
عزیزی با بیان این مطلب كه تنها در حدود ۲۰ درصد اطلاعات ژنتیكی كه در دنیا وجود دارد یكسان بوده و قابل استفاده می باشد، تاكید كرد: بیش از ۸۰ درصد اطلاعات ژنتیكی هر جامعه ای با یكدیگر متفاوت می باشد از این رو امكان استفاده از اطلاعات ژنتیكی كه در دنیا وجود دارد برای ما قابل استفاده نبود.
وی اضافه كرد: از این رو سعی كردیم از ۲۰ سال قبل با جمع آوری اطلاعات ژنتیكی ۱۵ هزار نفر از افراد ۳ تا ۸۰ ساله بتوانیم نقشه ژنوم مرجع ایرانی ها را به دست بیاوریم.
رئیس پژوهشكده غدد درون ریز و متابولیسم تصریح كرد: تمامی مسائل ژنتیكی این افراد در طول این سالها مورد بررسی قرار گرفته و همینطور نتایج ناشی از بیماری هایی كه بعضی از این افراد درگیر آن بوده اند هم مورد ارزیابی قرار گرفته است.
به گفته وی اطلاعات ژنوم برای تشخیص و درمان بیماری های شایع قابل استفاده می باشد.
عزیزی با بیان اینكه هم اكنون بیش از ۹۰ درصد اطلاعات ژنتیكی ایرانیان را به دست آورده ایم، خاطرنشان كرد: امیدواریم با تأمین مسائل اعتباری این پروژه بتوانیم در سه سال قبل این اطلاعات را در بالین به كار بگیریم.

1396/10/23
22:56:58
5.0 / 5
4869
تگهای خبر: بیماری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
پاراسل
parasol.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پاراسول محفوظ است

پاراسل پاراسول

پاراسل همان چتر آفتابی است