در آستانه روز جهانی سلامت؛

راه های ساده حفظ سلامت و تندرستی را بشناسید

راه های ساده حفظ سلامت و تندرستی را بشناسید

پاراسول: هر سال در روز ۷ آوریل (۱۸ فروردین)، سازمان بهداشت جهانی توجه مردم را به اهمیت سلامت جهانی جلب می كند. شعار امسال این سازمان ؛پوشش سلامت جهانی: همه، همه جا؛ است.



به گزارش پاراسول به نقل از مهر، حفظ سلامت و تندرستی بدن نقش مهمی در زندگی دارد، اما برنامه های فشرده زندگی در دنیای كنونی سبب شده مردم از اهمیت آن غافل شوند. با این حال هر فرد می تواند با انجام برخی كارهای ساده به حفظ سلامت و تناسب اندام خود كمك نماید. در ادامه به بعضی از این موارد اشاره می گردد.
داشتن خواب كافی
خواب كافی برای حفظ سلامت و تندرستی ضروری می باشد. كمبود خواب به شدت بر سلامت جسمی و روانی تاثیر می گذارد.
چكاپ منظم سلامت
انجام چكاپ های منظم سالانه شما را از سلامت بدن تان مطمئن می كند. انجام چكاپ منظم مفید است چراكه در صورت نیاز به توجه به یك مسئله می توان به موقع آن را متوجه شد و با پزشك مشورت كرد.
داشتن یك رژیم غذایی متعادل سالم
مصرف میوه و سبزیجات تازه و غلات كامل به حفظ سلامت و تندرستی كمك می نماید. باید یك رژیم غذایی متعادل داشت و از پرخوری پرهیز كرد. رژیم غذایی باید شامل منابع كم چرب پروتئین نظیر مرغ، ماهی، پنیر سویا و حبوبات باشد.
نوشیدن آب به مقدار كافی
نوشیدن كافی آب به حفظ رطوبت بدن كمك كرده و برای سلامت بدن ضروری می باشد. آب یك پاك كننده طبیعی برای اعضاء بدن و سیستم گوارش ماست.
استرس نداشته باشید
استرس به بدن صدمه می رساند و می تواند باعث بروز انواع مشكلات همچون مشكل قلبی و مشكلات گوارشی شود. برای دوری از استرس بهترین شیوه پیاده روی است.

1397/01/19
14:17:00
5.0 / 5
4520
تگهای خبر: بهداشت , زندگی , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
پاراسل
parasol.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پاراسول محفوظ است

پاراسل پاراسول

پاراسل همان چتر آفتابی است