وزیر بهداشت:

بودجه بیمه سلامت واقعی نیست، حق بیمه و مالیات سلامت اصلاح شود

بودجه بیمه سلامت واقعی نیست، حق بیمه و مالیات سلامت اصلاح شود

پاراسول: وزیر بهداشت ضمن تاكید بر ضرورت مدیریت هزینه در سازمان بیمه سلامت و عدم تولید بدهی جدید با وجود كمبود منابع، اظهار داشت: فرهنگ بیمه كشور باید ارتقا یافته و ساز و كاری تعبیه شود كه پرداخت حق بیمه و مالیات سلامت به درستی صورت گیرد.


به گزارش پاراسول به نقل از ایسنا، دكتر سیدحسن هاشمی در دیدار نوروزی خود با مدیران و پرسنل سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت: مبحث بیمه، مبحث بسیار مهمی است و ما باید یاد بگیریم كه در این حوزه چه اقدامی انجام دهیم و شركای كاری و دانشگاها را هم با خود همراه نماییم. مدیریت در هزینه و كیفیت، اولویت اقداماتی است كه باید در بیمه سلامت مورد توجه قرار گیرد.
وزیر بهداشت ادامه داد: لازم است برای جلوگیری از خدمات غیرضروری، بازنگری و بحث الكترونیكی شدن فعالیت ها را با سرعت و دقت كافی دنبال كرد.

هاشمی اظهار نمود: برای جلوگیری از اقدامات سلیقه ای بیمه ها، باید این حوزه را از نظر علمی مجهز كرد و این مورد باید از بیمه سلامت آغاز و به سایر بیمه های درمانی كشور تسری یابد. ازاین رو لازم است تا این سازمان با بهبود عرضه كیفیت خدمات بتواند كاستی های خویش را جبران كرده و از تجربه دیگر كشورها بهره مند شود تا بتوانیم به سمت تشكیل سازمانی قدرتمند حركت نماییم.
بنابر اعلام اداره كل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران، وی ادامه داد: بودجه ای كه به سازمان بیمه سلامت ایران اختصاص داده شده، واقعی نیست. یكی از گرفتاری های مهم بیمه این است كه ماموریت هایی برایش تعریف می گردد كه هزینه آن بیش از اعتبار در نظر گرفته شده است. با این حال، بسیار امیدوارم كه با حمایت دولت و مجلس بتوانیم طی چند سال آینده به اهداف مان دست یابیم. همینطور امیدواریم سال ۹۷ سازمان بیمه سلامت نسبت به بودجه ای كه برای آن در نظر گرفته شده است، تا حد امكان بدهی نداشته باشد.



1397/01/20
19:02:17
5.0 / 5
4765
تگهای خبر: بهداشت , خدمات , سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
پاراسل
parasol.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پاراسول محفوظ است

پاراسل پاراسول

پاراسل همان چتر آفتابی است