احتمال افزایش قیمت تجهیزات پزشكی

احتمال افزایش قیمت تجهیزات پزشكی

پاراسول: رئیس اتحادیه صادركنندگان تجهیزات پزشكی وضعیت تولید، صادرات و بازار قیمت تجهیزات پزشكی امسال را شرح داد و اظهار داشت: به علت افزایش هزینه های تولید، احیانا شاهد افزایش بیش از ۱۰ درصدی قیمت در بازار تجهیزات پزشكی خواهیم بود.


عبدالرضا یعقوب زاده در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینكه امیدوار هستیم سیاست گذاری ارزی دولت باعث بهبود آشفته بازار به وجود آمده شود و تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی بتواند خیلی از مسائل را برطرف كند، اظهار نمود: یكی از نكات مثبت تصمیم اتخاذ شده این است كه صادركنندگان بهتر از قبل می توانند در زمینه تولید و صادرات اقدام نمایند و سود بیشتری به دست آورند.
وی ادامه داد: یكی از نكات منفی كه نكته مثبت مذكور را تحت الشعاع قرار داده، این است كه طلب تولیدكنندگان و صادركنندگان از جانب دولت پرداخت نمی گردد و دیركرد پرداخت ها كه با كاهش ارزش ریالی پول كشور همراه است، باعث می گردد كه تولیدكنندگان و صادركنندگان متضرر شوند.
رئیس اتحادیه صادركنندگان تجهیزات پزشكی با اشاره به اینكه دولت می خواهد ارز به دست آمده از صادرات را مجددا به چرخه اقتصادی دولت برگرداند، خاطرنشان كرد: ما نسبت به این مساله معترض هستیم و مفهوم این كار برایمان چندان مشخص نمی باشد و هنوز نمی دانیم صادركنندگان باید ارز خویش را برای شركت در نمایشگاه های خارجی و سایر مصارف خود از كجا تامین كنند.
یعقوب زاده با انتقاد از تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردكنندگان، اظهار نمود: تخصیص ارز ارزان قیمت به واردكنندگان در خلاف مسیر تولید است و به صورت حتم چنین اقدامی همانند پرداخت یارانه به واردكنندگان است و نباید چنین اقدامی صورت گیرد.
او همینطور در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت قیمت تجهیزات پزشكی در سال جاری، بیان كرد: افزایش قیمت ارز، افزایش حقوق و دستمزد و و افزایش قیمت ماشین الات و قطعات همچون دلایلی هستند كه باعث افزایش قیمت تولید در حوزه تجهیزات پزشكی خواهند شد و بر همین مبنا در سال ۱۳۹۷ احیانا شاهد افزایش بیش از ۱۰ درصدی در بازار تجهیزات پزشكی خواهیم بود.
به گزارش پاراسول به نقل از ایسنا، بعد از سیاست تك نرخی شدن ارز توسط دولت از بیستم فروردین ماه سال جاری تامین ارز ۴۲۰۰ تومانی مورد نیاز برای تولیدكنندگان در حوزه تجهیزات پزشكی بعنوان یكی از دغدغه ها بدل شد و فعالان این حوزه خواهان این هستند كه ارز مورد نیاز آنها به میزان كافی تامین گردد و ارز حاصل از صادرات هم به حساب خودشان بازگردد.



1397/02/23
15:04:32
5.0 / 5
4671
تگهای خبر: پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پاراسل
parasol.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پاراسول محفوظ است

پاراسل پاراسول

پاراسل همان چتر آفتابی است