مدیر كل بحران سازمان پزشكی قانونی كشور عنوان كرد

تایید مرگ 11 نفر با قارچ سمی، موردی از مرگ در تهران گزارش نشده است

تایید مرگ 11 نفر با قارچ سمی، موردی از مرگ در تهران گزارش نشده است

پاراسول: مدیر كل بحران سازمان پزشكی قانونی كشور اعلام نمود كه در ایام اخیر 11 نفر در كشور با علائم مصرف قارچ های سمی جان خویش را از دست داده اند.


دكتر مهرداد علی بخشی در گفت وگو با ایسنا، درباره آمار مرگ های ناشی از مسمومیت با قارچ در كشور اظهاركرد: تابحال جسد 11 تن كه با علائم مصرف قارچ های سمی جان خویش را از دست داده اند برای بررسی و تحقیقات بیشتر به مراكز پزشكی قانونی منتقل شده است كه از این تعداد هفت تن مرد و چهار تن هم زن هستند.
وی با اشاره به اینكه این افراد در استان های كرمانشاه، لرستان، كردستان، آذربایجان غربی، مركزی و همدان جان خویش را از دست داده اند، اظهار داشت: تا كنون موردی از مرگ به علت مسمومیت با قارچ سمی در تهران به پزشكی قانونی ارجاع نشده است.
علی بخشی با اشاره به گزارش های واصله از وزارت بهداشت اظهاركرد: محل تهیه و مصرف این قارچ ها در بیشتر موارد دامنه ارتفاعات و طبیعت بعد از بارندگی های اخیر و در مواردی هم خریداری قارچ به صورت فله ای از فروشندگان ناشناس و بازارچه های روستایی بوده است و از این رو لازم است كه شهروندان حتما قارچ را از فروشگاه های معتبر و به شكل بسته بندی و استاندارد تهیه كنند.
مدیر كل بحران سازمان پزشكی قانونی كشور درباره علائم مسمومیت با قارچ های سمی هم اظهار داشت: این علائم حدود شش تا هشت ساعت بعد از مصرف بروز می كند.



1397/02/31
15:32:51
5.0 / 5
4431
تگهای خبر: پزشك
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۲
پاراسل
parasol.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پاراسول محفوظ است

پاراسل پاراسول

پاراسل همان چتر آفتابی است