رییس دانشگاه علوم پزشكی كردستان مطرح كرد

ضرورت مقابله آگاهانه حوزه پزشكی با شرایط ناشی از تحریم ها

ضرورت مقابله آگاهانه حوزه پزشكی با شرایط ناشی از تحریم ها

پاراسول: رییس دانشگاه علوم پزشكی كردستان اظهار داشت: اینكه می گویند حوزه غذا و دارو مشمول تحریم نمی گردد، دروغ است. افزایش قیمت ها در حوزه غذا و دارو همچون مقوله های اساسی تحریمی است كه بر حوزه درمان و پزشكی تحمیل شده است.


به گزارش پاراسول به نقل از ایسنا، سیامك واحدی در نشست سفیر جمهوری اسلامی ایران در ویتنام با فعالین علمی، اقتصادی، بازرگانی و كشاورزی كردستان كه در محل سالن جلسات اتاق سنندج برگزار شد، با اشاره به اینكه باید كوشش كرد تا بخشی از ثروت جهان را به داخل كشور بكشانیم، اظهار داشت: تحقق این مهم نیازمند فروش كالا و خدمات است.
وی با اشاره به اینكه نیاز جامعه پزشكی توجه به واردات صنعت دارو و تجهیزات پزشكی است، اضافه كرد: در یك سوم غربی كشور غیر از كارخانه سرم شهید قاضی، هیچ كارخانه سرم دیگری نداریم.
رییس دانشگاه علوم پزشكی كردستان با بیان آمادگی نسبت به راه اندازی فاز جدید تولید سرم در كردستان، اظهار داشت: تلاش های لازم در جهت تحقق این هدف صورت پذیرفت، اما به علت برخورد با بحران ارزی، متوقف گردید.
وی با ذكر اینكه مقوله بین المللی ساختن دانشگاه علوم پزشكی در بحث گردشگر درمانی در حال پیگیری است، اضافه كرد: یكی از ابعاد بین المللی ساختن دانشگاه علوم پزشكی، بحث صادرات و واردات دارویی است كه دانشگاه علوم پزشكی كردستان در این حوزه هم ورود كرده است.
واحدی با اشاره به اینكه استقبال ناآگاهانه از تحریم ها صدمه های جدی را به بار می آورد، تصریح كرد: استقبال حوزه پزشكی از دپو دارو برای مقابله با شرایط بحرانی ناشی از تحریم است.
رییس دانشگاه علوم پزشكی كردستان اضافه كرد: با عنایت به محدودیت های انباری تلاش شد داروها و تجهیزات با تاریخ انقضای بالا را تهیه نماییم.
وی با بیان اینكه كشور ما وارد جنگ شده است، اظهار نمود: بایستی توجه داشت كه جنگ صرفا محدود به جنگ سخت نیست و باید آمادگی لازم در مورد مقابله با این شرایط را لحاظ كرد.
واحدی در ادامه با اشاره به اینكه كمبود دارو در حدود ۳۰ قلم است، اظهار داشت: باید هر چه سریع تر این كمبود هم جبران شود كه می طلبد صادركنندگان و واردكنندگان در این حوزه ورود پیدا كنند.
رییس دانشگاه علوم پزشكی كردستان در انتها با اشاره به اینكه برخی اقلام دارویی و پزشكی در سطح كشور مقدار كمی تولید می شود، خاطرنشان كرد: باید كمبود موجود در این حوزه را جبران نماییم.



1397/05/13
13:12:47
5.0 / 5
4411
تگهای خبر: پزشك , تولید , دارو , دانشگاه علوم پزشكی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۴
پاراسل
parasol.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پاراسول محفوظ است

پاراسل پاراسول

پاراسل همان چتر آفتابی است