دبیر كل جمعیت هلال احمر عنوان كرد؛

استقرار تیم های درمانی در سیستان و بلوچستان، وضعیت زائران خانه خدا

استقرار تیم های درمانی در سیستان و بلوچستان، وضعیت زائران خانه خدا

پاراسول: دبیر كل جمعیت هلال احمر از استقرار تیم های درمانی داوطلب در ۱۹ شهرستان استان سیستان و بلوچستان اطلاع داد.



به گزارش پاراسول به نقل از مهر، محمود محمدی نسب روز یكشنبه در نشست خبری به تشریح اقدامات جمعیت هلال احمر در استان سیستان و بلوچستان پرداخت و اظهار داشت: مبحث «نذر آب» برنامه ای بود كه جمعیت هلال احمر به صورت داوطلبانه در آن ورود كرد.
وی با اشاره به خشكسالی حاكم بر استان سیستان و بلوچستان تصریح كرد: بروز خشكسالی در این استان سبب شد كه ما به صورت داوطلبانه اقداماتی را در جهت رفع مشكلات مردم این منطقه انجام دهیم.
محمدی نسب از توزیع ۱۲۷۱ تانكر در ۵۲۱ روستای استان سیستان و بلوچستان اطلاع داد و اضافه كرد: جمعیت هلال احمر برای اجرای پویش «نذر آب» تابحال ۵ میلیارد تومان هزینه كرده است.
وی همینطور از استقرار تیم های درمانی داوطلب در ۱۹ شهرستان استان سیستان و بلوچستان اطلاع داد و اظهار داشت: خدماتی كه ما برای مردم این مناطق در جهت تامین دارو و نیازهای پزشكی انجام داده ایم رقمی در حدود ۴ میلیارد تومان بوده است.
دبیر كل جمعیت هلال احمر از توزیع ۵۰ هزار بسته غذایی در میان خانوارهای این استان اطلاع داد و اضافه كرد: هر یك از این بسته های غذایی به ارزش ۴۰۰ هزار تومان و برای یك ماه خانوار كفایت می كند.
محمدی نسب اعتبار تخصیص یافته برای بسته های غذایی را ۲۰ میلیارد تومان اعلام نمود و اظهار داشت: در مجموع جمعیت هلال احمر ۲۹ میلیارد تومان برای مردم سیستان و بلوچستان در این سه حوزه هزینه كرده است.
وی در ادامه به وضعیت تیم های درمانی هلال احمر در مدینه و مكه اشاره نمود و اظهار داشت: جمعیت هلال احمر در شهرهای مدینه و مكه ۴ درمانگاه و یك بیمارستان دارد كه در صورت نیاز زائران به اقدامات درمانی به این مراكز ارجاع داده می شوند.
دبیر كل جمعیت هلال احمر، اضافه كرد: امسال تیم های درمانی جمعیت هلال احمر شامل پزشكان، پرستاران و پیراپزشكان در حدود ۲۰۰ نفر هستند كه این افراد در درمانگاه ها و مراكز درمانی هلال احمر مشغول خدمات رسانی به زائران ایرانی هستند.
وی در ادامه این نشست خبری، با اشاره به اینكه در تمامی پرداختی ها به زلزله زدگان كرمانشاه، شناسایی افراد واجد شرایط دریافت كمك با هماهنگی بنیاد مسكن و همكاری سازمان هدفمندی یارانه ها انجام شده است، اظهار نمود: بر این اساس حدود ۲۹ هزار و ۷۰۰ نفر افراد واجد شرایط شرایط دریافت هزینه ۵ میلیون تومان كمك بابت فوت اعضای خانواده خود بودند و از این میان اطلاعات شماره حساب ۲ هزار نفر یا در دسترس نبوده و یا اشتباه بود كه بر این اساس اعلام گردید تا تمامی معترضان به هلال احمر استان رجوع كنند تا در صورتیكه اسامی آنها در ایست ۲ هزار نفر باقیمانده اعلامی از جانب بنیاد مسكن بود، در فهرست پرداختی ها در نظر گرفته شوند.
محمدی نسب همینطور درباره عرضه خدمت به زائران عتبات عالیات، اضافه كرد: بر این اساس تا كنون ۸ هزار ویزیت تخصصی زائران در مكه مكرمه انجام و ۲۵ هزار و ۶۰۰ مورد خدمت عرضه شده است و ۹ زائر هم برای ادامه درمان به بیمارستان های سعودی ارجاع داده شده اند.

1397/05/28
23:22:15
5.0 / 5
4500
تگهای خبر: آب , بیمارستان , پزشك , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
پاراسل
parasol.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پاراسول محفوظ است

پاراسل پاراسول

پاراسل همان چتر آفتابی است