وزیر بهداشت تشریح كرد

مهم ترین مسئولیت شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ایران

مهم ترین مسئولیت شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ایران

به گزارش پاراسول وزیر بهداشت اظهار داشت: در ایران شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با ریاست رییس جمهور و عضویت 9 نفر از وزرای كابینه تشكیل می گردد كه مهم ترین مسئولیت آن، تقویت همكاری های بین بخشی برای تامین سلامت مردم است.


به گزارش پاراسول به نقل از ایسنا، دكتر سید حسن هاشمی در نهار كاری وزرای بهداشت شركت كننده در اجلاس بین المللی سلامت مادر، كودك و تغذیه در دهلی نو هندوستان با بیان این مطلب تصریح كرد: وزیر بهداشت مسئولیت تولید هماهنگی بیشتر در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی را بر عهده دارد كه این شورا سبب تقویت ساختارهای مختلف با حوزه سلامت می گردد و این ساختار در تمامی استان ها و شهرستان های كشور وجود دارد.
وزیر بهداشت خاطرنشان كرد: در جهت همكاری های بین بخشی تا كنون تفاهم نامه های زیادی بین وزارتخانه های تاثیر گذار در سلامت و تغذیه مردم ایران منعقد و نتایج خوبی حاصل شده است اما ادامه همكاری های بین بخشی باید مورد توجه دولتمردان قرار گیرد و همكاری سازمان های بین المللی به منظور تحقق كامل همكاری های بخشی و مشاركت مردم و سازمان های غیردولتی در حوزه سلامت بسیار مهم می باشد.
هاشمی از تحریم های یك جانبه و ظالمانه ضد ایران بعنوان یكی از چالش های شورای عالی سلامت و امنیت غذایی ایران و نظام سلامت كشور یاد كرد و اظهار داشت: تحریم های بین المللی ضد ایران، در سلامت مردم ایران تاثیرات منفی خواهد گذاشت و دسترسی آنها به دارو و فناوری های روز پزشكی را با اختلال روبرو خواهد نمود.
وزیر بهداشت خاطرنشان كرد: در وزارت بهداشت و در جهت افزایش بهره مندی از مشاركت مردم، خیرین، خیریه ها و سازمان های مردم نهاد معاونت اجتماعی تشكیل شد و خوشبختانه در این حوزه، 1600 سازمان مردم نهاد و خیریه در ایران وجود دارد كه به ارتقای سلامت عمومی كمك بسیار زیادی می كنند.
بنابر اعلام وبدا، هاشمی با اشاره به اینكه در جهت تحقق اهداف شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، با 6 وزارتخانه دولت تفاهم نامه منعقد كرده ایم، اضافه كرد: این تفاهم نامه ها برای تقویت همكاری های بین بخشی مورد توجه جدی وزارت بهداشت بوده است و از كشورها می خواهیم كه همكاری های بین بخشی در حوزه سلامت را نهادینه و تقویت نمایند.



1397/09/21
15:12:50
5.0 / 5
4389
تگهای خبر: بهداشت , پزشك , تولید , دارو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۱
پاراسل
parasol.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پاراسول محفوظ است

پاراسل پاراسول

پاراسل همان چتر آفتابی است