سرپرست وزارت بهداشت:

نسبت به مالیات پزشكان معترض هستیم، كمبود دارو نداریم

نسبت به مالیات پزشكان معترض هستیم، كمبود دارو نداریم

پاراسول: سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، مالیات بر درآمد پزشكان را نوعی اجحاف بر جامعه پزشكی دانست و اظهار داشت: نسبت به این مسئله متعرض هستیم.



به گزارش پاراسول به نقل از مهر، سعید نمكی بامداد دوشنبه در حاشیه بازدید از مركز جامع سلامت سورك در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به طرح مالیات بر درآمد پزشكان و پیشگیری از فرار مالیاتی این قشر اظهار داشت: همكاران طبیب زحمات زیادی می كشند و جامعه پزشكی صادقانه در كنار مردم حضور دارند و درباره مالیات معتقد هستیم اجحاف است اگر بخواهیم جامعه پزشكی را در ازای خدمت، ادب نماییم. معترض این بحث هستیم و مجلس باز باید با نگاه قدرشناسانه نسبت به این مقوله نگاه داشته باشند.
وی در عین حال اشاره كرد: امكان دارد فرار مالیاتی را در بخش های مختلف داشته باشیم اما معتقدم پزشكان به روزتر از دیگر اقشار در پرداخت مالیات هستند و اگر مقرر است درباره فرارمالیاتی پروژه ای دنبال شود باید نسبت به همه اقشار مكانیزم هایی تهیه شود.
سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، اجر و فراگیرشدن طرح پزشك خانواده، سیستم اجرا و تهیه پرونده الكترونیك سلامت را از برنامه های مهم برشمرد و اظهار داشت: استان مازندران در اجرای طرح پزشك خانواده و سیستم اجرا و تهیه پرونده الكترونیك سلامت، پیشگام بوده است.
وی اضافه كرد: مصمم هستیم طرح پزشك خانواده و سیستم ارجاع و پرونده الكترونیك سلامت را بعنوان به جامانده های قانونی از برنامه پنجم اجرایی نماییم.
وی با اشاره به اینكه كارهای خوبی در مازندران صورت گرفته است اظهار داشت: مازندران و گلستان آغازین پایگاه هایی هستند كه طرح پزشك خانواده در آن اجرایی می شود.
نمكی با اشاره به بازدید از مراكز جامع سلامت شهری در سورك از آن بعنوان مركز جامع آموزشی و پزشكی در امور خانواده یاد كرد و اضافه كرد: این مركز بعنوان مركز جامع سیستم پزشك خانواده، پرونده الكترونیك در استان قلمداد می شود و به اجرای این پروژه در مازندران امیدوار هستیم.
نمكی، درباره اجرای پزشك خانواده با اشاره به اینكه این طرح دارای ردیف اعتباری مستقل است اظهار داشت: امكان دارد از منابع این پروژه بهره برداری درست نشده باشد اما پزشك خانواده را جزء لاینكف نظام سلامت می شناسیم و دروازه بان نظام سلامت هستند و هرگونه هزینه درباره توسعه آن نوعی سرمایه گذاری است.
سرپرست وزارت بهداشت افزود: استقرار سیستم پزشك خانواده هزینه ها را در نظام سلامت منطقی تر می كند. این طرح در سراسر كشور اجرا می شود و اساسا تا آغاز دولت بعدی و اواخر سال آینده ۸۰ درصد كشور تحت پوشش طرح پزشك خانواده خواهند آمد.
وی درباره كمبود دارویی باز با رد این مسئله اظهار داشت: به مردم بشارت می دهیم در زمینه داروی مهم هیچ كمبودی نداریم و مردم موارد را به سازمان غذا و دارو خبر دهند و نگرانی در این بخش وجود ندارد.
بازدید از مراكز جامع سلامت ساری و بابلسر از برنامه های سفر یكروزه سرپرست وزارت بهداشت در مازندران است.

1397/11/03
13:54:22
5.0 / 5
4448
تگهای خبر: بهداشت , پزشك , دارو , درمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
پاراسل
parasol.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پاراسول محفوظ است

پاراسل پاراسول

پاراسل همان چتر آفتابی است