آغاز تزریق واكسن روسی كرونا به بیشتر از ۴۰ هزار داوطلب

آغاز تزریق واكسن روسی كرونا به بیشتر از ۴۰ هزار داوطلب

به گزارش پاراسول روسیه روز گذشته (پنج شنبه) اعلام نمود: آزمایش های بالینی بعد از تایید رسمیِ واكسن جنجالی خود ضد كرونا را هفته آینده با مشاركت ده ها هزار نفر آغاز خواهد نمود.


به گزارش پاراسول به نقل از ایسنا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در اوایل این ماه اعلام نمود روسیه بعنوان نخستین کشور ساخت واکسن کروناویروس را ثبت کرده است، هرچند این اعلامیه با احتیاط از جانب شماری از دانشمندان و هم سازمان جهانی بهداشت مواجه گردید که بیان داشتند این واکسن هنوز احتیاج به یک بررسی دقیق ایمنی دارد.
صندوق سرمایه گذاری مستقل روسیه که پروژه واکسن کرونا را تأمین مالی می کند، روز گذشته در اطلاعیه ای اعلام نمود آزمایشات "ایمنی زایی و ایمنی واکسن اسپوتنیک-وی" هفته آینده با شرکت بیشتر از ۴۰ هزار نفر شروع می شود.
در این بیانیه آمده است که این آزمایشات معادل آزمایش های فاز سه است که سایر واکسن ها تحت آن قرار دارند.
کریل دمیتریف، رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه اعلام نموده که واکسیناسیون گروه های در معرض خطر همچون پرسنل پزشکی هم از هفته آینده به صورت داوطلبانه شروع می شود.
به قول وی، بیشتر از ۲۰ کشور درخواست خرید بیشتر از یک میلیارد دوز واکسن کرونای روسیه را داده اند که روسیه توافقاتی با چندین کشور برای تولید آن داشته است.
رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه گفته است پیشبینی می شود واکسیناسیون گسترده در روسیه از ماه اکتبر و نخستین تحویل های خارجی در ماه نوامبر یا دسامبر آغاز شود.
خبر تولید این واکسن با نام ماهواره پیشگام اتحاد جماهیر شوروی در دهه ۱۹۵۰ میلادی در روسیه با هواداری فراوان اعلام گردید اما دانشمندان غربی هشدارهای لازم را دادند که امکان دارد مسکو خیلی سریع در حال حرکت به سمت برنامه واکسیناسیون کروناویروس باشد.
دمیتریف با بیان این که شک و تردیدها در حال کم شدن است، تصریح کرد: ما شاهد تغییر چشم گیر در لحن سازمان جهانی بهداشت بودیم. در ابتدا بله، آنها اطلاعات کافی در مورد واکسن روسی نداشتند، حالا اطلاعات رسمی ارسال شده است و آنها در حال ارزیابی این اطلاعات هستند.
وی ادامه داد: در عین حال ما هیچ مانعی برای تنظیم کنندگان خصوصی نمی بینیم که واکسن روسی را بدون تأیید WHO تصویب کنند.
همینطور کریل دمیتریف اعلام نمود که واکسن ساخته شده بر مبنای آدنوویروس، آزمایشات چند ساله را از سرگذرانده و در بیشتر از ۲۵۰ کار تحقیقی بالینی مطابق با مقالات منتشره در مجلات معتبر پزشکی مورد پژوهش قرار گرفته است.
وی به سوال مربوط به امن بودن واکسن ضد کووید ۱۹ تولید روسیه پاسخ داد و بعنوان نمونه کاربرد فعال واکسن آدنوویروس، از ارتش آمریکا نام برد که در ارتباط با اعضای جدید چند دهه است که از این واکسن ها استفاده می نمایند.
ایشان در ادامه اضافه کرد: واکسن هایی که حاوی آدنوویروس های زنده انسانی هستند همچون در ارتش آمریکا برای واکسیناسیون تمام افرادی که تازه به خدمت احضار می شوند مورد استفاده قرار می گیرند. از سال ۱۹۷۱در آنجا واکسیناسیون بیشتر از ۱۰ میلیون نفر با این نوع واکسن به انجام رسیده است. نسل دوم این نوع واکسن از جانب اداره کنترل موادغذایی و دارو آمریکا در سال ۲۰۱۱ به تصویب رسید و تا کنون در ارتش آمریکا مورد استفاده قرار می گیرد.
این نوع واکسن، پیش از این آزمایشات چند ساله را پشت سرگذاشته است و درباره بروز عوارض جداگانه ای که با کاربرد آن در ارتباط باشد، تحقیقات کاملی به انجام رسیده است.
بنا بر گزارش اسپوتنیک، روسیه از روز گذشته (پنج شنبه) بیشتر از ۹۴۲ هزار مورد مبتلا شدن به کروناویروس را ثبت کرده و به چهارمین کشور از نظر شمار مبتلایان کووید-۱۹ بعد از ایالات متحده آمریکا، برزیل و هند تبدیل گشته است. همینطور شمار قربانیان کرونا در روسیه بیشتر از ۱۶ هزار نفر اعلام شده است.




منبع:

1399/05/31
20:16:39
5.0 / 5
1622
تگهای خبر: بهداشت , پزشك , تولید , دارو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
پاراسل
parasol.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پاراسول محفوظ است

پاراسل پاراسول

پاراسل همان چتر آفتابی است