محققان تایوانی پی بردند؛

حفظ تناسب اندام سلامت روان کودکان را تقویت می کند

حفظ تناسب اندام سلامت روان کودکان را تقویت می کند

به گزارش پاراسول، تحقیقات جدید نشان داده است که فواید آمادگی جسمانی برای کودکان بر سلامت روان آنها هم تأثیر می گذارد.



به گزارش پاراسول به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، نتایج یک تحقیق جدید نشان داد که ورزش زیاد امکان دارد از علایم افسردگی، اضطراب و اختلال بیش فعالی در کودکان محافظت کند.
به گفته محققان، هر چه بیشتر ورزش کنید، بهتر است: عملکرد بالاتر در فعالیتهای قلبی عروقی، قدرت و استقامت عضلانی هر کدام با محافظت بیشتر در مقابل مشکلات سلامت روان همراه بود.
مطالعه جدید که توسط محققان تایوان انجام شد، داده های تست های آمادگی جسمانی دانشجویان ملی تایوان را با پایگاه داده تحقیقات بیمه ملی مقایسه کرد. محققان از داده های ناشناس برای مقایسه آمادگی جسمانی دانش آموزان با سلامت روان آنها استفاده کردند.
خطر ابتلاء به اختلال سلامت روان در مقابل تناسب اندام قلبی، با مدت زمان یک دانش آموز در دوی ۸۰۰ متر، استقامت عضلانی با تعداد دراز و نشست های انجام شده و قدرت عضلانی با پرش ایستاده اندازه گیری شد.
محققان پی بردند عملکرد بالاتر در هر فعالیت با خطر کمتر اختلال سلامت روان مرتبط بود. بعنوان مثال، کاهش ۳۰ ثانیه ای در زمان دوی ۸۰۰ متر با کاهش خطر اضطراب، افسردگی و اختلال بیش فعالی در دختران مرتبط بود. در پسران، با اضطراب کمتر و خطر کمتر اختلال بیش فعالی همراه بود.
در همین حال، افزایش پنج دراز و نشست در دقیقه با کاهش اضطراب و خطر اختلال بیش فعالی در پسران و با کاهش خطر افسردگی و اضطراب در دختران مرتبط بود.
محققان در این مطالعه نوشتند: «این یافته ها پتانسیل آمادگی قلبی تنفسی و عضلانی را بعنوان عوامل محافظتی در کاهش شروع اختلالات سلامت روان در میان کودکان و نوجوانان نشان داده است.»
کارشناسان عنوان می کنند که استفاده زیاد از صفحه نمایش، جایگزین خواب، ورزش و فعالیتهای شخصی شده است که همگی کلید رشد سالم محسوب می شوند.
محققان نتیجه گرفتند: «یافته جدید بر احتیاج به تحقیقات بیشتر در مورد برنامه های آمادگی جسمانی هدفمند تاکید می کند. برنامه های ورزشی پتانسیل قابل توجهی بعنوان مداخلات پیشگیرانه اولیه در مقابل اختلالات روانی در کودکان و نوجوانان دارند».


منبع:

1403/02/25
12:40:35
5.0 / 5
281
تگهای خبر: سالم , سلامت , فعالیت , محقق
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۴
پاراسل
parasol.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پاراسول محفوظ است

پاراسل پاراسول

پاراسل همان چتر آفتابی است