برنامه ریزی برای یك سال سفر در ۴ روز

برنامه ریزی برای یك سال سفر در ۴ روز

پاراسول: نمایشگاه گردشگری در حالی از فردا در تهران افتتاح می گردد كه مقرر است پای كودكان هم به دنیای گردشگری باز شود و با معرفی غذاها و موسیقی اقوام ایرانی، برای چهار روز جشنی در گوشه شهر به پا شود.


به گزارش پاراسول به نقل از ایسنا، در روزهایی كه پایتخت سخت درگیر جشنوارههای هنری فجر است، اهالی گردشگری مقرر است در چهار روز، سفرنامهها، تخفیف ها و محصولات گردشگری را عرضه كنند تا مردم پیش از رسیدن نوروز، برنامه ریزیهای خویش را انجام دهند و حتی فراتر از آن برای یك سال آینده خود، سفرنامه هایی را تنظیم كنند.

طبق گفته معاون گردشگری، قرار شده این نمایشگاه محلی برای عرضه بلیت های تخفیف دار نوروزی هواپیما و قطارها باشد.

نمایشگاه گردشگری امسال كه مثل همیشه مقرر است با جُنگ و جشنواره موسیقی اقوام و عشایر ایرانی همراه باشد، بخش ویژهای را هم به كودكان اختصاص داده تا نه تنها موسیقی فولكور استانها توسط آنها اجرا شود كه برنامهریزی سفرها و انتخاب مقاصد با درنظر گرفتن سلیقه و نیاز كودكان اتفاق افتد.
یكی از سالنهای این نمایشگاه كه بخش جدید رویداد امسال به شمار میآید هم به خوراكها و غذاهای ایرانی اختصاص دارد.
در دو سال قبل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با برگزاری جشنواره غذاهای ایرانی در سراسر كشور، قصد داشت تغییری در سلیقه غذایی رستوران ها تولید كند كه البته در این كار ناموفق بود، حالا گوشه ای از نمایشگاه گردشگری به خوشمزه ترین انگیزه سفر در عصر حاضر اختصاص داده شده است.
بوم گردی و هتل ها هم نه تنها مقرر است در نمایشگاه چهار روزه گردشگری امكانات خویش را به نمایش بگذارند بلكه فرصتی فراهم نموده اند تا از تخفیف های آن ها در زمستان و همینطور در سال ۹۷ آگاه شد.
در سالن گردشگری «سلامت» كه همانند هر سال هتل بیمارستان ها، مراكز درمانی و فعالان این حوزه حضور دارند، طبق وعده رییس انجمن گردشگری سلامت مقرر است، بخشی به چكاپ و مشاوره های مجانی پزشكی اختصاص داده شود.
صنایع دستی كه چند سالی است به نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران اضافه شده و همیشه به محاق رفته و معمولا سالنی دور از دسترس در اختیار داشته، امسال هم بدون تغییر وضعیت در سالن سال قبل جانمایی شده و با گذر از سالن غذا و گل یا آژانس های مسافرتی، می توان سراغ آن رفت.
گردشگری الكترونیك و سامانه های رزرواسیون انلاین، گردشگری ورزشی و طبیعت گردی، خدمات و تجهیزات هتلداری و آژانس های مسافرتی، مراكز گردشگری، مناطق آزاد، دانشگاه ها، نرم افزار، كتاب و نشریات، بانك و بیمه از دیگر بخش های یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران هستند كه از سوم تا ششم بهمن ماه محصولات و توانمندیهای خویش را به نمایش می گذارند.
طبق اعلام معاون گردشگری قرار بود امسال ۷۰ شركت خارجی هم حضور داشته باشند كه به خاطر وضعیت تهران در یك ماه گذشته و اخبار منفی مخابره شده در سطح جهان، بعضی از آنها انصراف دادهاند.
هر چند این نمایشگاه همواره فرصتی برای كشورهای حاضر بوده كه مشتری های یك ساله خویش را از ایران جذب كنند. سال قبل روسیه حضور پررنگی را در این نمایشگاه تجربه نمود كه تا حدی موفق شد بازار گردشگری ایران را به نفع خود تمام كند. این تجربه را یونان و تركیه هم در سال های پیش از سر گذرانده اند.
نمایشگاه گردشگری تهران از فردا ساعت ۱۰ بامداد در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران افتتاح می گردد كه تا روز جمعه ششم بهمن ماه ادامه دارد.
ساعت بازدید این نمایشگاه هر روز از ۹ بامداد تا ۶ عصر است كه بعد از آن در محوطه باز نمایشگاه، تا ساعت ۲۱ اجرای موسیقی زنده اقوام و چادرهای عشایر ادامه خواهد داشت.



1396/11/02
13:41:39
5.0 / 5
4377
تگهای خبر: سلامت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۴
پاراسل
parasol.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پاراسول محفوظ است

پاراسل پاراسول

پاراسل همان چتر آفتابی است