در گزیده مهمترین اخبار اجتماعی ایسنا بخوانید:

از صفحات منتسب به آیت الله هاشمی تا پرداخت وام به زنان

از صفحات منتسب به آیت الله هاشمی تا پرداخت وام به زنان

پاراسول: تمهیدات ترافیكی پنج شنبه و جمعه آخرسال، اعطای وام۸میلیاردی به روستاییان و عشایرمناطق مرزی، اختصاص۱۰۰۰میلیارد تومان دربودجه۹۷برای ساماندهی پسماندها، تمهیدات و سفارش های نوروزی وزارت بهداشت برای ۲ بیماری خاص، اظهارنظر ابتكار درباره «جریان سازی ضد حركت های مدنی»، عدم افزایش سهم سوابق تحصیلی در كنكور تا ۲ سال آینده و معافیت ˮعلیرضا كریمیˮ از سربازی همچون مهمترین اخبار اجتماعی ایسنا در روز بیست و یكم اسفند ماه هستند.


به گزارش پاراسول به نقل از ایسنا، سرویس اجتماعی ایسنا در روز جاری بیش از ۵۰ خبر را بر روی خروجی خود قرار داد كه سرفصل این اخبار تا لحظه ارسال این خبر در ادامه خواهد آمد:
تمهیدات ترافیكی پنج شنبه و جمعه آخرسال + بهترین مسیرهای دسترسی به بهشت زهرا
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تمهیدات ترافیكی پلیس برای پنجشنبه و جمعه آخر سال را شرح داد.
سردار محمد رضا مهماندار در گفت وگو با ایسنا، اظهار نمود: پلیس راهنمایی و راننندگی همچون سال های قبل با هدف جلوگیری از تولید ترافیك در پنج شنبه و جمعه آخر سال در آمادگی است و برای همین منظور مناسب ترین مسیرها برای حضور در بهشت زهرا(س) با نصب بنر به اطلاع شهروندان رسیده است و ماموران ما هم در آماده باش هستند.
مهماندار با اشاره به اینكه امسال پنج شنبه و جمعه آخر سال با سفرهای نوروزی همزمان شده است اظهار داشت: بنابراین پیش بینی می نماییم ترافیك مبادی خروجی تهران بیشتر از سال های دیگر باشد.

اعطای وام۸میلیاردی به روستاییان و عشایرمناطق مرزی/بهره مندی روستاییان ازاینترنت پرسرعت تا سال۹۷
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم كشور از پرداخت وام با كارمزد ۴ درصد به روستاییان و عشایر مناطق مرزی تا سقف ۸ میلیارد تومان اطلاع داد.
ابوالفضل رضوی در گفت وگو با ایسنا، در تشریح اعطای وام با كارمزد شش درصد به روستاییان و عشایر با هدف توسعه اشتغال پایدار در این مناطق اظهار داشت: وام با كارمزد شش درصد برای كلیه روستاها و مناطق عشایری غیرمرزی و وام با كارمزد چهار درصد برای روستاها و مناطق عشایر مرزی با هدف تولید اشتغال پایدار پرداخت می گردد.
اختصاص۱۰۰۰میلیارد تومان در بودجه۹۷برای ساماندهی پسماندها/ احتمال نوسازی ۲۱ هزار وانت در سال آینده
رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های كشور از اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای ساماندهی پسماند در تمام شهرها و روستاهای كشور برای سال آینده اطلاع داد.
محمد علی افشانی در حاشیه سی و سومین مجمع عمومی سالیانه اتحادیه تاكسیرانی های شهری كشور در جمع نگاران اظهار داشت: خوشبختانه با پیگری های فراوان تولید ۶۳۰ دستگاه واگن قطار شهری برای تهران نهایی و مناقصه آن برگزار گردید. به ازای هر واگن ۱۷۸ هزار یورو كاهش قیمت نسبت به قراردادهای قبلی داشتیم. همینطور هزینه ای كه باید برای ساخت واگن ها پرداخت شود بیش از ۸۰۰ میلیون یورو است و به صورت فاینانس خواهد بود.

محسن هاشمی: صفحات منسوب به آیت الله هاشمی در شبكه های اجتماعی، ارتباطی به خانواده ما ندارد
پیرو انتشار برخی مطالب در صفحات منسوب به آیت الله هاشمی در شبكه های اجتماعی، محسن هاشمی انتساب این صفحات را به خانواده هاشمی تكذیب نمود.
محسن هاشمی در گفت وگو با ایسنا، در پاسخ به سوالی مرتبط با صفحات منتسب به آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: صفحات و كانالهای منتسب، گاها خودجوش، فیك و گاها هوادارانی هستند كه هیچ ارتباط تشكیلاتی با خانواده هاشمی ندارند و شناختی هم از آنها نداریم.
وی مرتبط با انتشار مطالبی در شبكه های اجتماعی درباره اتفاقات اخیر در دانشگاه آزاد اظهار داشت: اطلاع دقیقی از اتفاقات اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی نداریم و با استفاده از رسانه ها در جریان مسایل قرار می گیریم و این سبب شده است كه نسبت به وضعیت دانشگاه آزاد نگران باشیم، اما مطالب انتشار یافته در شبكه های اجتماعی ارتباطی به خانواده هاشمی ندارد.

تمهیدات و سفارش های نوروزی وزارت بهداشت برای ۲ بیماری خاص
مشاور معاون درمان در امور بیماری های وزارت بهداشت با اشاره به تمهیدات نوروزی وزارت بهداشت برای بیماران خاص، از افزایش ۳۰ درصدی فاكتورهای بیماران هموفیلی در استان های مسافرخیز اطلاع داد.
دكتر جمشید كرمانچی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به نزدیك بودن تعطیلات نوروزی، سفارش هایی را به بیماران خاص عرضه كرد و اظهار داشت: باید توجه كرد كه مراكز درمانی ما در روزهای تعطیل فقط اقدامات اورژانسی را انجام می دهند. البته موقعیت بیماران تالاسمی به گونه ای است كه می توانند برنامه ریزی كرده و پیش از تعطیلات، خون مورد نیازشان را تزریق كنند؛ به طوریكه حداقل دو هفته به تزریق خون نیازی نداشته باشند.
وی با اشاره به اینكه ازاین رو سفارش می كنم كه بیماران حتما این برنامه ریزی را اجرا كنند تا در روزهای تعطیلات نوروز دچار مشكل نشوند، اضافه كرد: البته چنانچه مشكلی هم برای این بیماران تولید شود، تمام بیمارستان های ما می توانند خون مورد نیاز بیماران تالاسمی را درخواست دهند. خوشبختانه پایگاه های انتقال خون هم در این زمینه اعلام آماده گی كرده اند.

كلیات بودجه ۹۷ وزارت بهداشت/ لزوم ارزان كردن هزینه های درمان
سخنگوی وزارت بهداشت ضمن اعلام كلیات بودجه ۹۷ وزارت بهداشت، در عین حال بر ضرورت ارزان كردن هزینه های درمان مردم و به دنبال آن افزایش نقش دولت و بیمه ها در پرداخت این هزینه ها تصریح كرد.
دكتر ایرج حریرچی - قائم مقام وزیر بهداشت در نشست خبری وزارت بهداشت با اشاره به كلیات بودجه سال ۹۷، اظهار داشت: بودجه كل كشور در سال ۹۵، ۹۷۸۰ میلیارد تومان بود كه ۵.۷ درصد آن به وزارت بهداشت تعلق داشت. در سال ۹۶ هم بودجه كل كشور ۱۱ هزار و ۵۲ میلیارد تومان بود و در سال ۹۷ میزان بودجه كل كشور به ۱۲۱۷ هزار میلیارد تومان رسید كه از این میزان ۵.۵ درصدش برای وزارت بهداشت در نظر گرفته شده است. ۶۹ درصد بودجه كل كشور هم برای شركت ها و بانك هاست. همینطور در بودجه عمومی دولت هم ۲۴ درصد هزینه های عمومی، پنج درصد برای پروژه های عمرانی و چهار درصد بعنوان درآمد اختصاصی است. به صورت كلی بودجه كل كشور شش درصد رشد داشته و بودجه عمومی هم رشدی ۱۱ درصدی داشته است. بر همین مبنا بودجه وزارت بهداشت هم ۹ درصد رشد كرده است.
اظهارنظر ابتكار درباره «جریان سازی ضد حركت های مدنی»
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به انتصاب دو معاون وزیر زن در آموزش و پرورش اظهار داشت: مدیریت ۳۰ درصدی زنان یك بخشنامه و تكلیف در دولت می باشد و باید تا آخر دولت ۳۰ درصد از مدیریت زنان در سطوح اجرایی عالی و میانی در اختیار زنان قرار بگیرد، البته تصور می كنم با عنایت به حجم پرسنل زنان باید این نسبت در آموزش و پرورش بیش از ۳۰ درصد باشد.
معصومه ابتكار همینطور در همایش بانوی امید با اشاره به جریان سازمان یافته ای كه تلاش می كند ناامیدی را به جوانان ایرانی تزریق و اینطور القاء كند كه هر حركتی به سمت نشاط و حركت های مدنی اتفاق می افتد با آنها برخورد می گردد و امكان پیشرفت وجود ندارد اظهار نمود: باید تلاش نماییم اجازه ندهیم ناامیدی و یاس در جامعه رسوخ كند.
مدارس تا ۲۸ اسفند دایرند/ عدم افزایش سهم سوابق تحصیلی در كنكور تا ۲ سال آینده
سید محمد بطحایی در حاشیه مراسم بانوی امیدبا بیان اینكه مدارس تا آخرین روز (۲۸ اسفند) باز هستند اظهار داشت: به دنبال تعطیلی های زیاد امسال به دلیل آلودگی هوا و سایر شرایط، مدارس دایر است و می خواهم همه برای جبران عقب افتادگی ها كمك كنند.
وزیرآموزش و پرورش با اشاره به اینكه بعید است مدرسه ای اعلام نموده باشد كه بچه ها از شنبه آینده به مدرسه نیایند اظهار داشت: از خانواده ها خواهش می كنم اگر مقدر است برنامه هایشان را طوری تنظیم كنند كه مدارس از حدنصاب نیفتد و دایر باشد.
پرداخت «وام» تا سقف ۲۰ میلیون تومان به زنان سرپرست خانوار
رئیس مركز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی كشور از پرداخت ۷ هزار وام اشتغال زایی به زنان سرپرست خانوار تا بهمن ماه سال ۹۶ اطلاع داد.
فاطمه عباسی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینكه تا بهمن ماه امسال، ۸۵۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفته اند، اظهار داشت: به ۷ هزار نفر از این زنان وام اشتغال تا سقف ۲۰ میلیون تومان پرداخت شده است. ۱۵۰۰ زن دیگر هم كه جزو زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این سازمان هستند، بدون دریافت وام در بخش های دیگر مشغول به كار شده اند.
به گفته وی، همینطور وام اشتغالزایی هم به این زنان تحت پوشش سازمان بهزیستی تا سقف ۲۰ میلیون تومان با ۴ درصد سود و بازپرداخت ۵ ساله پراخت می گردد.

لزوم احداث تصفیه خانه در منطقه فیروزبهرام
رئیس اداره محیط زیست تهران با تاكید بر ضرورت ساخت تصفیه خانه در منطقه فیروزبهرام اظهار داشت: شبكه فاضلاب منطقه ۹ در صورت ساخته نشدن این تصفیه خانه كارآیی لازم را نخواهد داشت.
محمد حسین بازگیر در گفت وگو با ایسنا بر ضرورت احداث تصفیه خانه فاضلاب در منطقه فیروزبهرام تاكید و اظهاركرد: مبحث احداث شبكه فاضلاب در منطقه ۹ از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد اما نباید تنها به فكر تولید این شبكه در منطقه باشیم بلكه كار نهایی تولید تصفیه خانه فاضلاب در منطقه فیروزبهرام است تا پساب جمع آوری شده توسط شبكه نهایتا در این تصفیه خانه به چرخه استفاده مجدد باز گردد.
۱۱استان كشور میزبان گرد وخاك
مدیر پیش بینی و اخطار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: امروز (۲۱ اسفندماه) در بعضی از نقاط استان های كرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد، هرمزگان، تهران، البرز، قزوین، قم، مركزی و اصفهان وزش باد شدید همراه با گرد و خاك رخ می دهد.
احد وظیفه در گفت وگو با ایسنا اضافه كرد: بر مبنای تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی و خروجی مدلها امروز (۲۱ اسفندماه) با تقویت جریانات جنوبی بارش در جنوب و شرق كشور و با شمالی شدن جریان ها روی دریای خزر، بارش در سواحل دریای خزر و شمال شرق تقویت می گردد.
آماده باش ۱۰ میلیون دانش آموز همیار پلیس برای نوروز ۹۷
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی بامداد امروز از آماده باش۱۰ میلیون همیار پلیس برای نوروز ۹۷ اطلاع داد.
سردار تقی مهری بامداد امروز در مراسم آماده باش نوروزی همیاران پلیس كه در دبستان سعادت در منطقه ۹ برگزار گردید با اشاره به اینكه امروز آماده باش همیاران پلیس در نوروز ۹۷ اعلام می گردد اظهار داشت: از ده سال قبل همكاری خوبی بین آموزش و پرورش و پلیس راهور و همینطور معاونت پرورشی آموزش و پرورش در جهت ارتقای فرهنگ ترافیك برقرار شده است.
وی با اشاره به اینكه نوروز امسال با شعار پرهیز از خطر و آرامش در سفر فعالیت همیاران پلیس آغاز می شود، خاطرنشان كرد: در سال ۸۴ بیش از ۲۸ هزار نفر در تصادفات جان می باختند اما امروز با تلاش های صورت گرفته این عدد سالیانه به ۱۶ هزار نفر رسیده است.
"علیرضا كریمی" از سربازی معاف شد
رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد نیروهای مسلح از معافیت علیرضا كریمی از انجام خدمت سربازی اطلاع داد.
سردار موسی كمالی در گفت وگو با ایسنا، در این باره اظهار داشت: با پیشنهاد ستاد كل نیروهای مسلح و موافقت فرمانده كل قوا، به منظور قدردانی از اقدام جوانمردانه ورزشكار قهرمان علیرضا كریمی در پشتیبانی از مردم فلسطین، او از خدمت سربازی معاف شد.

به گزارش پاراسول به نقل از ایسنا، پنج خبر پربازدید روز جاری تا لحظه انتشار این خبر به این شرح است:
"علیرضا كریمی" از سربازی معاف شد
پرداخت «وام» تا سقف ۲۰ میلیون تومان به زنان سرپرست خانوار
۵ مكمل طبیعی برای تسكین كمر درد
مدارس تا 28 اسفند دایرند/ عدم افزایش سهم سوابق تحصیلی در كنكور تا ۲ سال آینده
انتقال اجساد قربانیان هواپیمای تركیه ای به پزشكی قانونی



1396/12/22
22:04:12
5.0 / 5
4610
تگهای خبر: بهداشت , بیماری , درمان , وزارت بهداشت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
پاراسل
parasol.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پاراسول محفوظ است

پاراسل پاراسول

پاراسل همان چتر آفتابی است