یك فوق تخصص بیماری های عفونی:

واكسن HPV عارضه ندارد، شایعه نسازید

واكسن HPV عارضه ندارد، شایعه نسازید

پاراسول: یك فوق تخصص بیماری های عفونی با اشاره به اینكه واكسن HPV عارضه ای ندارد، بر تزریق این واكسن تصریح كرد و اظهار داشت: نوع ۱۶ ویروس HPV با سرطان دهانه رحم رابطه مستقیم دارد.


به گزارش پاراسول به نقل از ایسنا، دكتر مینو محرز - رییس مركز تحقیقات ایدز ایران در مورد واكسن HPV اظهار داشت: در طب عفونی بر پیشگیری بیش از درمان تاكید می شود، به خصوص در مورد ویروس HPV كه در صورت انتقال به افراد دیگر، آنها را گرفتار كرده و قابل درمان هم نیست.
وی با اشاره به اینكه نوع ۱۶ ویروس HPV با سرطان دهانه رحم رابطه مستقیم دارد، تصریح كرد: تزریق و مصرف این واكسن در تمام دنیا سفارش میشود و از دید یك متخصص عفونی لزوم تزریق آن ثابت شده است؛ چراكه این بیماری درمان قاطعی ندارد.
رییس مركز تحقیقات ایدز ایران درمورد راههای انتقال ویروس HPV اظهار داشت: این ویروس در اثر تماس و اصطكاك با زگیلهای بوجود آمده در نواحی تناسلی زن یا مرد منتقل میشود و معمولا با استفاده از تماس جنسی این اتفاق به وقوع میپیوندد، در موارد نادر در آرایشگاههایی كه بهداشت رعایت نمیشود، با استفاده از وسایلی كه تماس مستقیم با ناحیه تناسلی دارد، مثلا حین اپیلاسیون و لیزر هم ویروس میتواند منتقل شود.
محرز خاطرنشان كرد: ویروس HPV با سرطان دهانه رحم ارتباط مستقیم دارد و در مواردی بروز سرطان در مردان هم گزارش شده است.
این فوق تخصص بیماریهای عفونی تصریح كرد: تزریق واكسن HPV برای تمام گروهها بیخطر است و زنان آبستن و شیرده، بعد از طی دوره حاملگی و شیردهی میتوانند این واكسن را دریافت كنند و بهتر است مردان تا سن ۲۶ الی ۲۷ سالگی و زنان تا سن ۳۵ الی ۴۰ سالگی این واكسن را دریافت كنند. البته تزریق واكسن HPV به سن ازدواج یا آغاز فعالیت جنسی در افراد بستگی دارد و نمیتوان عدد ثابتی عرضه داد؛ چراكه در بعضی كشورها تزریق این واكسن از سن ۱۲ سالگی در دختران آغاز میشود.
بنابر اعلام وبدا، وی شایعات به وجود آمده در فضای مجازی درمورد داشتن عوارضی مانند تولید ناباروری در زنان و تضعیف سیستم ایمنی آنها به واسطه تزریق این واكسن را تكذیب نمود و اظهار داشت: واكسن HPV عارضهای ندارد و اینگونه شایعه پراكنیها در فضای مجازی منجر میشود مردم حتی از زدن واكسنهای معمول هم خودداری كنند. باید گفت شایعات در این خصوص غیر علمی بوده و بطور قطع سلامت مردم را نشانه میگیرد، افرادی كه شایعات ایچنینی اشاعه می دهند، شاید غرض خاصی دارند.
رییس مركز تحقیقات ایدز ایران اظهار داشت: تنها ملاحظهای كه مردم باید انجام دهند، این است كه پس از تزریق واكسن یك ربع الی نیم ساعت در محل كلینیك یا درمانگاه بمانند و سریع راه نیفتند و این سفارش برای تزریق اغلب آمپولها و واكسنها وجود دارد.
محرز با اشاره به اینكه مهم ترین راه پیشگیری از انتقال ویروس HPV، استفاده از وسایل محافظت كننده حین رابطه جنسی است، اضافه كرد: رعایت نكات بهداشتی در امور روزمره، همینطور رابطه جنسی مطمئن و حفاظت شده و تزریق واكسن HPV از انتقال ویروس به بدن پیشگیری میكند و باید تصریح كرد در این بیماری فقط پیشگیری موثرترین راه است، زیرا فعلا درمانی ندارد.



1397/03/20
23:54:55
5.0 / 5
4627
تگهای خبر: بهداشت , بیماری , درمان , سرطان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
پاراسل
parasol.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پاراسول محفوظ است

پاراسل پاراسول

پاراسل همان چتر آفتابی است