در نشست خبری عنوان شد؛

پنج میلیون تومان هزینه ارتودنسی در بخش دولتی

پنج میلیون تومان هزینه ارتودنسی در بخش دولتی

پاراسول: رئیس انجمن ارتودنسی ایران هزینه انجام ارتودنسی در بخش دولتی را بین ۴.۵ تا ۵ میلیون تومان عنوان نمود و اظهار داشت: این هزینه در بخش خصوصی به مراتب بیشتر است.



به گزارش پاراسول به نقل از مهر، لادن اسلامیان ظهر چهارشنبه در نشست خبری سومین سمپوزیوم انجمن ارتودنسیت ها كه مقرر است از ۳۰ آبان تا دوم آذر ۹۷ در محل پژوهشگاه نفت برگزار شود، اظهارداشت: نیاز به درمان ارتودنسی یكی از ضرورتهایی است كه بیمه ها می بایست به آن توجه نمایند.
وی با اشاره به پوشش بیمه ای خدمات ارتودنسی در كشورهای اروپایی اضافه كرد: اگر بیمه ها بتوانند این خدمات را تحت پوشش قرار دهند، اساسا به مردم كمك كرده اند.
اسلامیان تاكید كرد: اینكه چرا بیمه های پایه خدمات ارتودنسی را پوشش نمی دهند سؤالی است كه باید خودشان پاسخ دهند اما نكته مهم این است كه اگر به خدمات درمانی ارتودنسی توجه نماییم متوجه خواهیم شد كه پوشش بیمه ارتودنسی موجب رفع خیلی از ناهنجاری های ناشی از دندان و فك خواهد شد.
رئیس انجمن ارتودنسی ایران با اشاره به هزینه ۴.۵ تا ۵ میلیون تومانی درمان ارتودنسی در بخش دولتی اظهار داشت: بین ۳۰ تا ۴۰ درصد مردم دچار بی نظمی های شدید دندانی و ۵۰ درصد باز دچار بی نظمی متوسط هستند.
در ادامه، حسین ارباب زاده رئیس سومین سمپوزیوم انجمن ارتودنسی ایران با تاكید بر اینكه نوسانات ارزی تاثیر زیادی بر روی خدمات دندانپزشكی و ارتودنسی داشته است، اضافه كرد: خدمات دندانپزشكی وابسته به مواد و تجهیزات وارداتی است و نوسانات ارزی موجب میگردد این خدمات گران شود.
وی با اشاره به اینكه خدمات ارتودنسی در بخش خصوصی ۲۰ درصد گران شده است، تاكید كرد: ما نمی توانیم تعرفه ها را بالا ببریم، چونكه در این صورت بازگشت كننده نخواهیم داشت اما گرانی مواد و تجهیزات ارتودنسی تأثیر زیادی در افزایش هزینه ها دارد.
همچنین كاظم دالایی دبیر علمی سومین سمپوزیوم انجمن ارتودنسی ایران به تشریح شاخص های بهداشتی دهان و دندان در كشور پرداخت و اظهار داشت: شاخص DMF برمبنای سن افراد ۱۲ سال سنجیده میگردد و این شاخص هر چند در سال های اخیر تا حدودی بهبود یافته است اما همچنان وضعیت مطلوبی در سلامت دهان و دندان ایرانیان شاهد نیستیم.
به گفته وی، شاخص DMF در افراد ۱۲ ساله از ۲.۲ به ۲ رسیده است، یعنی اینكه یك فرد ۱۲ ساله دو دندان پركرده، پوسیده یا كشیده شده دارد.
دالایی تاكید كرد: این شاخص در بالغین بسیار بالاتر است، از همین رو ما همچنان باید بر روی بهبود بهداشت دهان و دندان مردم كار نماییم.
وی با بیان اینكه داشتن دندان های سالم مقدمه درمان ارتودنسی است، اضافه كرد: بخشی از كارهای ارتودنسی جنبه درمانی دارد و فقط بابت زیبایی نیست.
دالایی تاكید كرد: اگر بیمه ها به جنبه های روانشناختی زیبایی توجه نمایند، می توانند خدمات ارتودنسی را تحت پوشش قرار دهند.

1397/08/24
22:40:08
5.0 / 5
4927
تگهای خبر: آب , بهداشت , پزشك , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
پاراسل
parasol.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پاراسول محفوظ است

پاراسل پاراسول

پاراسل همان چتر آفتابی است