مشکل در تخلیه ماشین لباسشویی کنوود

مشکل در تخلیه ماشین لباسشویی کنوود

پاراسول: مهم ترین عاملی که می توان از آن به عنوان دلیل تخلیه نشدن ماشین لباسشویی کنوود یاد کرد، بروز ایراد و خرابی در سیستم تخلیه این دستگاه است.


وجود آب در ماشین لباسشویی کنوود، هنگامی که برنامه شستشو تمام شده است و دیگر زمان خالی کردن دیگ است، می توانید یکی از شایع ترین ایرادات این دستگاه به حساب آید.

مهم ترین عاملی که می توان از آن به عنوان دلیل تخلیه نشدن ماشین لباسشویی کنوود یاد کرد، بروز ایراد و خرابی در سیستم تخلیه این دستگاه است. چرا که این سیستم از بخش ها و قطعات متفاوتی تشکیل شده است و بروز ایراد در هر کدام می تواند مانع از تخلیه کامل آب پس از اتمام برنامه شستشو شود. حتما بر اساس اقدامات زیر این سیستم را بررسی نموده و از راهکار های ارائه شده استفاده کنید:

نحوه عیب یابی تخلیه نکردن لباسشویی کنوود

در صورتی که تصمیم دارید دلیل تخلیه نکردن ماشین لباسشویی کنوود را بررسی نمایید، لازم است حتما مطمئن شوید که ایرادی در بخش های زیر وجود نداشته باشد:

پیشنهاد ویژه: مطالعه مقاله دلیل وجود آب در ماشین لباسشویی خاموش

مسدود شدن فیلتر پمپ تخلیه

رایج ترین علت مختل شدن فرآیند تخلیه در ماشین لباسشویی کنوود، گرفتگی فیلتر پمپ تخلیه آن است. برای بررسی و تمیز کردن فیلتر تخلیه، باید ابتدا محل قرار گیری آن را پیدا کنید. سپس اقدامات لازم را برای تمیز کردن آن انجام دهید. در صورت مشاهده هر گونه ایراد در این فیلتر، بهتر است فیلتر جدید و سازگار با مدل لباسشویی کنوود خود را تهیه نمایید.

انسداد و گرفتگی شلنگ تخلیه

شلنگ تخلیه را از نظر پیچ خوردگی یا انسداد بررسی کنید. اگر شلنگ آسیب دیده است، باید آن را تعویض کنید. با مشاهده هر گونه گرفتگی، بهتر است حتما آن را برطرف نماید. هم چنین ممکن است شلنگ تخلیه مستهلک و فرسوده شده باشد. در این زمان باید شلنگ جدیدی جایگزین آن شود.

خرابی پمپ تخلیه

با خرابی و بروز ایراد در پمپ تخلیه، ممکن است آب ماشین لباسشویی کنوود به درستی و کامل تخلیه نشود. هم چنین اگر پمپ به دلیل رسوبات، جرم یا اشیاء کوچک مسدود شده باشد، ممکن است آب به طور کامل تخلیه نشود و در دیگ باقی بماند.

برای بررسی و تعویض پمپ تخلیه، بهتر است حتما از تعمیرکار ماشین لباسشویی کنوود کمک بخواهید. در صورت نیاز باید برای عوض کردن پمپ تخلیه معیوب، اقدام شود.

مواد شوینده نامناسب

استفاده از مواد شوینده نامناسب یا بیش از حد می تواند باعث ایجاد کف زیاد شده و مانع از تخلیه کامل آب شود. بهتر است بر اساس میزان کثیفی لباس ها و هم چنین حجم آن ها، از مواد شوینده در لباسشویی کنوود استفاده نمایید. توجه داشته باشید که برای بررسی مقدار مناسب مواد شوینده، می توانید از راهنمای درج شده روی بسته بندی کمک بگیرید.

مشکل در تسمه

اگر تسمه که موتور را به دیگ وصل می کند فرسوده یا شل شده باشد، ممکن است دیگ به درستی نچرخد و آب به طور کامل تخلیه نشود. لازم است حتما در صورت مشاهده هر گونه خرابی و پارگی در تسمه، تسمه جدیدی به جای آن نصب شود.

معیوب بدون بلبرینگ ها

بلبرینگ ها از دیگ در حین چرخش پشتیبانی می کنند. اگر بلبرینگ ها معیوب باشند، ممکن است دیگ به سختی بچرخد و تخلیه آب با مشکل مواجه شود.

بارگذاری بیش از حد ماشین لباسشویی

اگر ماشین لباسشویی کنوود را بیش از حد پر کنید، ممکن است لباس ها به درستی شسته نشوند و آب اضافی در دیگ باقی بماند. باید بر اساس ظرفیت ماشین لباسشویی کنوود خود، داخل دیگ را از لباس های کثیف پر نمایید.

تراز نبودن ماشین لباسشویی

در صورتی که ماشین لباسشویی کنوود تراز نباشد، ممکن است آب به طور یکنواخت در دیگ توزیع نشود و در قسمتی از آن جمع شود. باید محل قرار گیری و نصب ماشین لباسشویی کنوود کاملا صاف و بدون ناهمواری باشد. حتما با استفاده از دستگاه تراز، تراز بودن این لباسشویی را چک کنید.

خرابی شیر ورودی آب

با بروز ایراد و معیوب شدن شیر ورودی آب، ممکن است حتی زمانی که ماشین لباسشویی خاموش است، آب به داخل دیگ نشت کند. مطمئن شوید که شیر ورودی آب ایرادی ندارد. در صورت نیاز حتما با کمک تعمیرکار ماشین لباسشویی کنوود، بررسی آن را انجام دهید.

مشکل در سوئیچ سطح آب

سوئیچ سطح آب به ماشین لباسشویی کنوود می‌گوید چه زمانی دیگ پر شده و چه زمانی باید تخلیه شود. اگر سوئیچ سطح آب خراب باشد، ممکن است ماشین لباسشویی بیش از حد پر شود و آب اضافی تخلیه نشود. باید برای بررسی و تعویض سوئیچ سطح آب، تخصص و دانش فنی بالایی داشته باشید. توصیه کنیم حتما در این زمینه با تعمیرکار ماشین لباسشویی کنوود تماس بگیرید.

نشت از دیگ لباسشویی کنوود

در موارد نادر، ممکن است نشتی از دیگ باعث باقی ماندن آب در ماشین لباسشویی شود. برای بررسی و تعمیر این عامل در دیگ، بهتر است عیب یابی دیگ را با کمک تکنسین متخصص ماشین لباسشویی کنوود انجام دهید.

مشکلات مربوط به برد الکتریکی

در برخی موارد، مشکلات مربوط به برد الکتریکی می تواند باعث بروز مشکل در عملکرد اجزای مختلف ماشین لباسشویی، از جمله پمپ تخلیه و شیر ورودی آب شود. از آن جایی که این بخش از لباسشوی کنوود پیچیده است، بهتر است برای عیب یابی و تعمیر برد، حتما با تعمیرکار متخصص ماشین لباسشویی کنوود تماس گرفته شود.

نحوه عیب یابی دلیل وجود آب در ماشین لباسشویی کنوود خاموش

  • اگر با برق کار می کنید، حتما احتیاط کنید.
  • ماشین لباسشویی را از برق بکشید.
  • با استفاده از یک حوله، آب اضافی را از دیگ خارج کنید.
  • شلنگ تخلیه را بررسی کنید تا انسدادی در آن وجود نداشته باشد.
  • فیلتر پمپ تخلیه را تمیز کنید. فیلتر پمپ تخلیه معمولاً در قسمت پایین ماشین لباسشویی کنوود تعبیه شده است.
  • سوئیچ سطح آب را تست کنید. برای تست سوئیچ سطح آب، باید دانش فنی مربوطه را دارا باشید.
  • قطعات معیوب باید با نوع سالم و بدون ایراد و هم چنین سازگار با مدل لباسشویی کنوود جایگزین شوند.
  • در صورتی که در انجام هر یک از اقدامات گفته شده، مهارت فنی کاملی ندارید، حتما از تعمیرکار متخصص ماشین لباسشویی کنوود کمک بگیرید.
  • به منظور استفاده از خدمات تعمیر لباسشویی کنوود در محل، باید با مرکز تعمیرات لوازم خانگی در تهران تماس گرفته شود.
1403/03/16
01:00:39
5.0 / 5
219
تگهای خبر: رپورتاژ , خدمات , دستگاه , سالم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۴
پاراسل
parasol.ir - حقوق مادی و معنوی سایت پاراسول محفوظ است

پاراسل پاراسول

پاراسل همان چتر آفتابی است